ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ثبت نرم‌افزارهای رایانه‌ای در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ خبر داد و گفت: پدیدآورندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای می‌توانند در روزهای برگزاری این نمایشگاه از امکانات وزارت ارشاد برای ثبت اثر خود استفاده کنند.

به گزارش ستاد خبری بخش دولتی الکامپ، عیسی زارع‌پور، با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌گیری از فناوری اطلاعات را طی چهار سال گذشته در دستور کار قرار داده است، گفت: طبق چشم‌اندازی که برای کاربری فناوری اطلاعات در حوزه فرهنگ تا پایان سال 90 ترسیم شده، تمامی خدمات وزارت ارشاد که حدود 100 خدمت خواهد بود، به صورت الکترونیکی عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 20 خدمت وزارت فرهنگ و ارشاد به صورت الکترونیکی عرضه می‌شود، اظهار داشت: به واسطه نقشی که وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان متولی فناوری اطلاعات در حوزه فرهنگ دارد، حضور خود را در الکامپ لازم و واجب می‌داند تا دستاوردهای این بخش را در معرض دید عموم قرار دهد.

زارع پور با تاکید بر اینکه معرفی برگزیدگان چهار دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از جمله برنامه‌های وزارت ارشاد در الکامپ است، ادامه داد: در این غرفه همچنین روال ثبت نرم‌افزارهای رایانه‌ای توضیح داده شده و از متقاضیان ثبت اثر، تحت قانون پدیدآورندگان رایانه‌ای ثبت‌نام به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه نحوه و شیوه ثبت پایگاههای اینترنتی و وب‌گاه‌ها نیز در غرفه وزارت ارشاد توضیح داده می‌شود، در مورد مهمترین خدمات الکترونیکی که از سوی وزارت ارشاد قرار است در غرفه ارائه شود، گفت: سیستم صدور مجوز کتاب که تمامی ناشران می‌توانند از طریق فایل PDF و بدون نیاز به مراجعه حضوری برای اثر خود مجوز دریافت کنند، از جمله این سرویس‌ها است .

زارع پور اضافه کرد: تاکنون 40 ناشر با استفاده از امضای الکترونیکی اقدام به ارسال فایل کتاب کرده‌اند که در صدد هستیم این سرویس را توسعه دهیم .

وی در پایان از خدمات مربوط به دفتر امور موسیقی معاونت امور هنری وزارت ارشاد به صورت الکترونیکی خبر داد و افزود: سیستم ثبت‌نام حج و عتبات به صورت غیرحضوری، از دیگر خدمات قابل ارائه در این نمایشگاه است.

  • ۸۹/۰۸/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">