ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ثبت نام سیم کارت منبع درآمد برای مخابرات است

| چهارشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۸۴، ۰۱:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

تنها راه افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور و توسعه کیفی این شبکه, ایجاد بستر ماهواره‌‏ای تلفن همراه است.

دکتر علی اصغرکیا، مدیر گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و استادیار دانشگاه، در گفت‌‏وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص این که آیا ثبت نام سیم کارت در شرایط فعلی شبکه تلفن همراه ضرورت دارد یا خیر, اظهارداشت: برنامه‌‏ریزی‌‏هایی از سوی وزارت ICT صورت گرفته تا طی یک سال آینده، ثبت نام سیم کارت منبع درآمدی برای توسعه شبکه تلفن همراه به‌‏وجود بیاورد.

وی، با بیان این که توسعه زیرساختی شبکه تلفن همراه زمان می‌‏برد، یادآور شد: تا زمانی که تنها مصرف‌‏کننده این تکنولوژی باشیم، وضعیت شبکه همراه به همین منوال ادامه پیدا خواهد کرد.

دکتر کیا، با اشاره به وضعیت شبکه ارتباطات سیار کشورهای مختلف جهان، گفت: در حال حاضر اکثر کشورها دارای شبکه ماهواره‌‏ای تلفن همراه هستند که این سیستم معضلات آنتن دهی نامناسب و درگیری‌‏های خطوط را کاهش می‌‏دهد.

وی، انحصاری بودن مخابرات را از مهم‌‏ترین مشکلات این بخش دانست و خاطرنشان‌‏کرد: در کشور ما به دلیل محدودیت‌‏های موجود در بخش مخابرات، برای دریافت سیم‌‏کارت ، ثبت نام صورت می‌‏گیرد.
دکتر کیا، داشتن شبکه ماهواره و یا وایرلس تلفن همراه را در توسعه این شبکه موثر برشمرد، تصریح‌‏کرد: به طور معمول وزارت ICT هزینه‌‏ای را قبل از واگذاری سیم کارت‌‏های تلفن همراه برای توسعه شبکه از متقاضیان دریافت می‌‏کند که بعد از طی مدت زمانی سیم کارت را در اختیار مردم قرار می‌‏دهد.

وی، با اظهار امیدواری از این که تلاش شود تا در مدت زمان 9 ماه از ثبت نام تا واگذاری‌‏های اولیه، توسعه در شبکه سیار کشور صورت بگیرد, گفت: شاید 9 ماه فاصله زیادی برای توسعه زیر ساختی شبکه نباشد؛ اما مشکلات را تا حدودی مرتفع می‌‏کند.

این استادیار دانشگاه، به افزایش فشار و بار شبکه در عدم موفقیت توسعه اشاره کرد و اظهارداشت: ‌‏امکانات جدیدتری باید در بخش سخت افزار شبکه تلفن همراه ایجاد شود، تا افزایش جمعیت متقاضیان تاثیری در وضعیت شبکه همراه نداشته باشد.

مدیر گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، تاکیدکرد: هم اکنون کار برد تلفن همراه در حد عمومی ترویج شده و مشترکان نه به عنوان سرمایه؛ بلکه در حوزه ارتباطی به این تکنولوژی نگاه می‌‏کنند که این مساله مرهون همین ثبت نام‌‏های شرکت مخابرات است.

وی، با اشاره به ضریب نفوذ محدود تلفن همراه، خاطرنشان‌‏کرد:‌‏ اگر این حداقل هم انجام نمی‌‏شد، مشکلات دو چندانی برای جامعه به وجود می‌‏آمد.

دکتر کیا، ایجاد امکانات برای تحویل بدون نوبت سیم کارت را ایده‌‏آل دانست و تصریح‌‏کرد: قبل از واگذاری‌‏های سیم کارت باید توسعه امکانات صورت گیرد؛ چرا که تعداد جمعیت به صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌‏کند و تقاضا نیز برای دریافت تلفن همراه بیشتر می‌‏شود. وی، افزود: باید امکانات را به منظور اصلاح و توسعه شبکه فراهم کرد و بعد جامعه را تحت پوشش این تکنولوژی قرار داد.

  • ۸۴/۰۹/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">