ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ثبت گوشی تلفن همراه آزاد شد

| دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۸۶، ۰۷:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

ثبت شماره سریال «رجیستر» گوشی تلفن همراه از جمله گوشیهای وارداتی و همراه مسافر از ساعت 5 بعدازظهر روز گذشته آزاد و فعال شد و با این اقدام بهای انواع گوشی در بازار تا حدی کاهش یافت.

به گزارش فارس، از ساعت 5 بعدازظهر روز گذشته ثبت شماره سریال گوشی تلفن همراه که در سازمان جهانی GSM ثبت شده بودند، در شبکه ارتباطات سیار آزاد و رجیستر تمامی گوشی‌ها فعال شده است.

پیش از این محمد سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در گفت وگو با فارس خبر از موافقت دولت با بازگشت سیستم رجیستر شبکه ارتباطات سیار همانند قبل و ثبت بصورت رنج خبر داده بود.

این گزارش حاکی است:هم اکنون بسیاری از شرکت‌های واردکننده گوشی به آزاد شدن ثبت و رجیستر گوشی معترض شده‌اند و معتقدند که با این کار و پرداخت هزینه تعرقه 60 درصدی اقدام به واردات کرده‌اند، در حالی که گوشی همراه مسافر و قاچاق از این پس به راحتی فعال خواهد شد.

پیش از این مسوولان امر از واردات 5/6 تا 5/7 گوشی قاچاق به کشور خبر داده بودند.

بحث ثبت " تک تک " شماره سریال گوشی از سال گذشته و همزمان با افزایش تعرفه‌ واردات گوشی از 4 به 60 درصد برای مبازره با قاچاق گوشی آغاز شده بود، ولی پس از یکسال این طرح گویا با پرشدن ظرفیت EIR ارتباطات سیار شکست خورده است.

بنظر می رسد در این بین تنها این شرکت‌های واردکننده رسمی هستند که متضرر خواهند شد. زیرا افراد به راحتی گوشی همراه مسافر و یا از مبادی غیر رسمی وارد خواهند کرد و این گوشی‌ها بطور خودکار در شبکه فعال می‌شود.

با این اتفاق و در بازار امروز گوشی تلفن همراه قیمت گوشی در بازار تا حدی تنزل کرده و اضطراب رجیستر و یا عدم رجیستر در بازار نیز بین متقاضیان کاهش یافته است.

ولی باید این موضوع را نیز مدنظر قرار داد که در این بین قاچاقچیان نیز با خیال راحتری اقدام به واردات غیر رسمی گوشی می‌کنند.

گفتنی است افرادی که گوشی همراه مسافر وارد کرده ولی این گوشی‌ها در شبکه فعال نشده‌اند تا هفته آینده باید منتظر شوند و در صورت نیاز به ساختمان مرکزی شرکت ارتباطات سیار مراجعه کنند.

طرح ثبت گوشی‌های تلفن همراه متوقف شد

طرح ثبت گوشی‌های تلفن همراه که امکان فعال شدن گوشی‌های قاچاق را در شبکه ارتباطات سیار غیرممکن می‌کرد، متوقف شد.

"داود زارعیان" مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران روز دوشنبه در گفت‌وگو باخبرنگارایرنا با تایید این مطلب، افزود: وزیران صنایع، ارتباطات وبازرگانی در نامه‌ای مشترک از "پرویز داودی" معاون اول رییس جمهوری‌درخصوص ثبت گوشی‌های تلفن همراه خواستار اتخاذ تصمیم مناسب شدند ومعاون اول رییس جمهوری اعلام کرد بنابه مصلحت مانند گذشته عمل شود.

وی گفت: با پاسخ معاون اول رییس جمهوری، نحوه ثبت گوشی‌های تلفن همراه همانند گذشته خواهد بود.

این مقام شرکت مخابرات افزود: جزییات این مساله هنوز مشخص نیست ، اما در آینده نزدیک مشخص می‌شود.

شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار ازحدود یک سال پیش به منظور جلوگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه، طرح ثبت گوشی را اجرا کردند که براساس آن، امکان فعال‌شدن گوشی‌های قاچاق در شبکه ارتباطات سیار غیرممکن می‌شد.

برخی از فروشندگان و کارشناسان حوزه تلفن همراه معتقدند: این طرح نه تنها از قاچاق گوشی تلفن همراه جلوگیری نکرد، بلکه موجب گسترش قاچاق گوشی و سردرگمی خریداران و فروشندگان شد.

  • ۸۶/۰۴/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">