ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جاسوسی آمریکا از طریق بازی‌های رایانه‌ای

| سه شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۲، ۰۳:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

بر اساس افشاگری جدید ادوارد اسنودن بازی‌های آنلاین ویدیویی محبوب، سال‌هاست از جمله اهداف جاسوسی مهم آژانس امنیت ملی آمریکا محسوب می‌شوند.

به گزارش فارس به نقل از کریستین ساینتس مانیتور، اسنادی که به تازگی از سوی اسنودن در دسترس رسانه ها قرار گرفته حاکیست این سازمان جاسوسی با همکاری همتای انگلیسی خود از کاربران بازی‌های آنلاین گروهی مانند world of warcraft، second life و ... جاسوسی می‌کرده است.

جاسوسی از کاربران این بازی‌ها از سال 2007 یا 2008 آغاز شده است. نکته جالب حضور گسترده جاسوسان آمریکایی و بریتانیایی در بازی Second Life بوده که با هماهنگی کامل و تقسیم کار همراه بوده است.

طراحی آواتارهای دیجیتال، برقراری ارتباطات صوتی و ویدیویی به منظور تخلیه اطلاعاتی و حتی انجام نقل و انتقالات مالی مجازی با میلیون‌ها کاربر این بازی‌ها مورد توجه جاسوسان آژانس امنیت ملی آمریکا بوده است.

توجیه به عمل آمده برای این جاسوسی‌ها آن بوده که محیط این بازی‌ها از سوی تروریست‌ها برای عضوگیری و هماهنگ سازی فعالیت‌های مخرب مورد سوءاستفاده بوده و برای مخفی کردن مباحث عملیاتی و نقل و انتقال واقعی پول به کار می رفته است.

اسناد افشا شده توسط اسنودن نشان می‌دهد که ردگیری‌ها و کنترل‌های اطلاعاتی به عمل آمده از این طریق منجر به هیچ موفقیت یا کشف فعالیت تروریستی نشده است و تنها انگلیس توانسته با کنترل کاربران بازی Second Life گروهی را که در زمینه سرقت اطلاعات کارت های اعتباری فعال بودند شناسایی کند.

  • ۹۲/۰۹/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">