ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طبق اعلام سازمان عفو بین الملل یک نرم افزار جاسوسی متعلق به رژیم صهیونیستی فعالان حقوق بشر و برخی مقامات خاورمیانه را هدف گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان عفو بین الملل اعلام کرده یکی از کارمندانش هدف نرم افزار جاسوسی نظارتی ساخت رژیم صهیونیستی بوده است.  

به گفته این سازمان، رژیم صهیونیستی هر روز برای جاسوسی از فعالان حقوق بشر و مقامات دولتی در خاورمیانه و سراسر دنیا از فناوریهای بیشتری استفاده می کند.

سازمان عفو بین الملل در یک گزارش ۲۰ صفحه ای اشاره کرده که هکری در اوایل ماه ژوئن سعی کرده به اطلاعات موبایل یکی از کارمندان آن دست یابد. این هکر با ارسال پیامی درباره تظاهرات جلوی سفارت عربستان سعودی در واشنگتن موبایل او را هدف گرفته است.

از سوی دیگر این سازمان اعلام کرد لینک آلوده به ویروس به یک شبکه متعلق به گروه NSO مربوط بوده است. NSO یک شرکت نظارتی رژیم صهیونیستی است که تا به حال چند بار تلاش کرد با ورود غیر قانونی به دستگاه های دیجیتال در کمپین های مختلف دخالت کند.

جاشوا فرانکو مدیر بخش فناوری و حقوق بشر سازمان عفو بین الملل در این باره می گوید: حامیان حقوق بشر هر روز با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند.

NSO در یک بیانیه رسمی اعلام کرده محصول این شرکت در تحقیقات و جهت جلوگیری از جنایت و تروریسم ارائه شده و این اتهامات نادرست است.

این درحالی است که سازمان نظارت اینترنت Citizen Lab که طی دو سال گذشته فعالیت های NSO را دنبال می کند نیز اتهامات درباره نرم افزار جاسوسی NSO را تایید کرده است.

طبق گزارش Citizen Lab که به تازگی منتشر شده، این سازمان تا به حال ۱۷۵ نفر را شناسایی کرده که هدف نرم افزار جاسوسی NSO بوده اند. همچنین این سازمان نشانه هایی از روش های مشابه هک در قطر یا عربستان سعودی را نیز کشف کرده است. این روند نشان می دهد نرم افزار جاسوسی رژیم صهیونیستی در حوزه خلیج فارس نیز استفاده شده است.

  • ۹۷/۰۵/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">