ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جاوا و مک آفی هم برای ایرانی ها مسدود شد

| پنجشنبه, ۳ آذر ۱۳۸۴، ۱۱:۵۸ ق.ظ | ۲ نظر

شرکت سان میکروسیستمز تولید کننده نرم افزار جاوا Java اخیرا در اقدامی تحریمی، در سلسله اقدامات محدود کننده ایالات متحده آمریکا علیه ایران، دریافت جدیدترین نسخه جاوا را برای ایران مسدود کرد.
به گزارش سایت www.ict-center.ir ، این عمل از طریق چک کردن آدرس IP صورت گرفته و در صورتی که آدرس IP شخص دانلود کننده از ایران باشد، به او اجازه دانلود داده نشده و پیغام خطای HTTP 403 Forbidden داده می شود. درواقع مانند مک آفی به طور صریح اعلام نمی کند که شما چون در کشور خاصی هستید حق دانلود ندارید و ... .
برای دریافت نرم افزار جاوا به آدرس زیر مراجعه کنید:
http://java.com/en/download/manual.jsp
و جالبتر از همه آنکه: اگر هم سعی کنید با پروکسی جاوا را دانلود کنید، دو حالت پیش می آید: 1- فایل صفر بایتی دانلود می شود. 2- Error HTTP 406 دریافت می کنید.
همچنین بر اساس گزارش دیگری و در راستای اقدامات محدود کننده ی آمریکا علیه ایران، آنتی ویروس مک آفی (McAfee) سرویس به روز رسانی خود را در ایران مسدود کرد.
به گزارش سایت www.ict-center.ir، هنگام به روز رسانی این آنتی ویروس از طریق اینترنت، قبل از شروع به روز رسانی، McAfee پیام فوق را نمایش می دهد.

معنی این پیام این است:
متاسفیم، به نظر می رسد شما در کشوری هستید که به دلیل قوانین ایالات متحده نمی توانیم به آن خدمات بدهیم.
متاسفانه امروزه اینترنت ایران شدیدا دچار مشکلات سیاسی شده است. به طوری که کشور آمریکا به بهانه مسائل سیاسی، هرگونه محدودیتی را برای کشورهایی از جمله ایران ایجاد می کند.
قبل از این شاهد مسدود شدن IP کاربران ایرانی برای ارسال میل SMTP، مسدود شدن سایتهای ایرانی از سوی هاستینگ امریکایی و هم اکنون نیز تحریم آنتی ویروس هستیم. دور از انتظار نیست که در آینده، سرویس میل یا مسنجر را نیز برای ایرانیان مسدود کنند.

  • ۸۴/۰۹/۰۳

نظرات  (۲)

  • شیطان سفید
  • این دو تا موضوع تازگی ندارد و همیشه برقرار بوده .. شما هروقت که بخواهید مک آفی را به روز کنید برایتان یک پیغام محترمانه میاد که به دلیل مسایل سیاسی ما نمی توانیم به شما سرویس بدهیم ...
    لطف کن لینکی برای اپدیت مک افی معرفی کن

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">