ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جایگاه مطلوبی از نظر توسعه IT نداریم

| چهارشنبه, ۸ شهریور ۱۳۸۵، ۰۱:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

معاون آموزش و پژوهش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کشورمان در مقایسه با کشورهای در حال توسعه نیز جایگاه توسعه یافته‌ای در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات ندارد.
دکترکمال محامدپور روزسه‌شنبه‌در آیین گشایش نمایشگاه‌دستاوردهای مخابراتی در شیرازافزود: در حالی که برخی از کشورهای همسایه واگذاری تلفن همراه را بعد از ما آغاز کردند اکنون از نظر تعداد تلفن‌های واگذار شده از ایران جلوتر هستند.
وی اظهارداشت: در برخی از این کشورهاسالانه بیش از یک میلیون شماره تلفن همراه واگذار می‌شود و ضریب نفوذ تلفن دراین کشورها به حدود ‪ ۶۰‬درصد رسیده و گاه تا ‪ ۷۰‬درصد یا ‪۱۰۰‬درصد نیز می‌رسد.
معاون آموزش و پژوهش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:براساس برنامه ریزی‌های به عمل آمده در کشور ما اگر طبق برنامه خوب کار شود تا پایان برنامه چهارم ضریب نفوذ تلفن همراه به حدود ‪ ۳۵‬درصد می‌رسد که منطبق با وضعیت فعلی کشورهای در حال توسعه است.
وی افزود: موانع متعددی است که توسعه دراین بخش رابامانع همراه می‌سازد و هدف ما این است که این موانع را به حداقل برسانیم.
وی بر لزوم توجه به پژوهش و نوآوری در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد و گفت: امسال ‪ ۷۰۰‬میلیارد ریال بودجه پژوهشی در این وزارتخانه اختصاص یافته که حدود ‪ ۲۰۰‬میلیارد ریال آن به استان‌ها اختصاص دارد.
وی گفت: امسال ‪ ۶۰۰‬میلیارد ریال نیز تسهیلات بانکی با بهره‌اندک دراختیار بخش غیردولتی قرار می‌گیرد که مایل به افزایش اشتغال در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات باشند.
این مقام مسوول همچنین در گفت و گو با خبرنگاران بر لزوم توجه به خصوصی سازی در بخش ارتباطات وفناوری اطلاعات تاکید کرد و گفت: واگذاری بسیاری از خدمات دراین بخش یک تکلیف قانونی‌است و تحت نظارت دقیقی با آیین نامه مشخص انجام می‌شود.
محامدپور افزود: بر اساس ابلاغیه بند ج اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی این نوع خصوصی‌سازی هادر شرکت‌های زیر مجموعه‌این وزارتخانه‌انجام می‌شود و واگذاری ها از شرکت‌هایی که‌قابلیت عرضه‌سهام در بورس را داشته باشند و در مجموع سود ده باشند آغاز می‌شود.
معاون آموزش و پژوهش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پست از جمله خدماتی است که هم به علت زیان ده بودن نوع فعالیت آن و هم به لحاظ برخی امور اختصاصی که باید در حیطه عملکرد دولتی باشد نمی‌توان کاملا به بخش خصوصی واگذار کرد.
وی اضافه کرد: ذهنیت خوبی‌از سابقه خصوصی‌سازی در کشور ما وجود ندارد از این رو باید خصوصی‌سازی هابا نظارت کامل و در حیطه قانون انجام گیرد تا موفقیت‌آمیز باشد.

  • ۸۵/۰۶/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">