ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جزییات دستگیری سارقان خودپردازها

| شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۵۹ ق.ظ | ۰ نظر

سرپرست پلیس آگاهی پایتخت گفت: سارقان دستگاه‌های خودپرداز 4 روز بعد از آخرین سرقت خود از فروشگاهی در نازی‌آباد تهران شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش فارس، سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی سرپرست پلیس آگاهی پایتخت به بیان جزئیات دستگیری سارقان دستگاه‌های خودپرداز تهران پرداخت و اظهار داشت: در حدود یک هفته گذشته سرقت یکسری از دستگاه‌های خودپرداز را در سطح شهر تهران و شهرستان کرج شاهد بودیم که با توجه به اهمیت موضوع پیگیری آن در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: همکاران ما در اداره هفدهم پلیس آگاهی پایتخت توانستند در 24 ساعت گذشته این باند 4 نفره را شناسایی و دستگیر کرده و به مقر پلیس آگاهی منتقل کنند.

این مقام ارشد پلیس آگاهی متذکر شد: دستگیرشدگان به سرقت 5 دستگاه خودپرداز در تهران اعتراف کردند؛ همچنین مواردی از سرقت خودپرداز در کرج گزارش شده که همینک با پلیس آگاهی کرج در حال بررسی هستیم.

وی افزود:‌ از این افراد ماسک و دستکشی که در زمان سرقت از آن استفاده می‌کردند کشف و ضبط شد؛ همچنین قسمتی از وجوه سرقتی و سه دستگاه خودروی مسروقه نیز به دست آمد.

این مقام ارشد پلیس آگاهی به شگرد این سارقان در سرقت پرداخت و تصریح کرد: این افراد ابتدا محل را شناسایی کرده سپس با یک دستگاه خودروی تندرو و یک دستگاه خودروی حمل بار به محل مراجعه کرده، خودپرداز را به سرقت برده و در محل خلوتی با تخریب دستگاه خودپرداز با سنگ فرز وجوه آن را به سرقت می‌بردند.

سرهنگ یاراحمدی به سابقه‌دار بودن دستگیرشدگان پرداخت و گفت: این 4 نفر در سابقه خود سرقت محموله و سرقت خودرو را داشته‌اند و یکی از آنها در هنگام مرخصی اقدام به سرقت کرده بود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص میزان وجوه سرقتی گفت: هر کدام از دستگاه‌ها 20 تا 30 میلیون تومان پول داشته‌اند.

وی قیمت هر کدام از دستگاه‌های خودپرداز را 150 میلیون تومان ارزیابی کرد و گفت: این دستگاه‌ها 60 میلیون تومان هم بیمه می‌شوند؛ اما خواهش ما از بانک‌ها این است که ضریب ایمنی دستگاه‌ها خود را افزایش دهند و با پلیس همکاری بیشتری داشته باشند؛ این دسته از خودپردازها با 4 پیچ به زمین ثابت شده بودند و به راحتی سرقت شده بودند.

این مقام ارشد پلیس آگاهی به دستور فرمانده تهران بزرگ به کلیه کلانتری‌ها اشاره و اعلام کرد: به کلیه کلانتری‌ها دستور داده شده که در حوزه استحفاظی با بانک‌ها و فروشگاه‌ها همکاری داشته باشند و به آنها مشاوره‌های پلیسی را ارائه دهند.

سرپرست پلیس آگاهی پایتخت آخرین سرقت این باند را 26 فروردین ماه از فروشگاهی در نازی‌آباد عنوان کرد و گفت:‌4 روزبعد از آخرین سرقت، این افراد شناسایی و دستگیر شدند؛ این افراد از اسفند 96 تا 26 فروردین این سرقت‌ها را انجام دادند.

سرهنگ یاراحمدی در پاسخ به پرسش فارس در خصوص اینکه هر کدام از سرقت‌ها چه مدت طول می‌کشید گفت:‌این سارقان بسیار سریع عمل کرده و هر سرقت بین 5 تا 6 دقیقه طول می‌کشید.

این مقام ارشد پلیس آگاهی به عملکرد مأموران پلیس آگاهی پرداخت و گفت:‌در تعطیلات نوروزی امسال جرایم خشن 16 درصد کاهش و کشفیات پلیس آگاهی 24 درصد افزایش یافته است و پلیس آگاهی برخورد با جرایم خشن را یکی از اولویت‌های خود قرار داده و با کسانی که  نظم و امنیت شهروندان را به مخاطره بیندازند با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهند شد.

  • ۹۷/۰۲/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">