ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جمع‌آوری ماهواره به نازی‌آباد رسید

| چهارشنبه, ۸ شهریور ۱۳۸۵، ۰۱:۲۱ ب.ظ | ۱ نظر

یگان امداد نیروی انتظامی تهران بزرگ پس از جمع‌آوری آنتن‌های ماهواره در مجتمع‌های مسکونی مناطق شمالی پایتخت"آتی‌ساز،ونک پارک،مهستان و سینا"صبح امروز در محله‌هزاردستگاه نازی‌آباد درجنوب پایتخت حضوریافته و آنتن‌های ماهواره این منطقه را جمع‌آوری کرد.
به‌گزارش خبرنگارایرنا،ماموران یگان امداد نیروی انتظامی تهران بزرگ باحضور در مجتمع‌های مسکونی هزاردستگاه،آنتن‌های ماهواره موجود درپشت بام‌ها را جمع‌آوری کرده و پس از خرد کردن درمقابل ساختمان،آنها را به‌داخل کامیون‌های مستقر درمحل منتقل کردند.
ماموران نیروی انتظامی تهران بزرگ در نزدیک به پنج ساعت حضور در نازی آباد، آنتن‌های ماهواره نزدیک به ‪ ۲۵‬مجتمع مسکونی این منطقه را که شمار آنها به ‪ ۴۰۰‬آنتن می‌رسید را جمع‌آوری کردند.
این اقدام نیروی انتظامی تهران بزرگ در حالی انجام شد که تعداد زیادی از ساکنان این منطقه نظاره‌گر خرد شدن آنتن‌های ماهواره بودند و گروهی با ذکر صلوات و کف زدن و سوت ، اقدام آنها را تایید کردند.
ماموران یگان امداد نیروی انتظامی تهران بزرگ بدون هیچ‌گونه درگیری و بی‌آنکه وارد منازل مسکونی ساکنان این‌منطقه شوند، تنها به پشت بام منازل مراجعه و "دیش و ال.ان.بی."های موجود را جمع‌آوری کردند.
نکته جالب در جمع آوری آنتن‌های ماهواره محله نازی‌آباد، وجود حداقل ‪۲۵‬ دیش ماهواره در مجتمع‌های ‪ ۱۰‬و ‪ ۱۲‬واحدی بود که ظاهر قدیمی و فرسوده‌ای داشتند.
برخی از ساکنان دیگر مجتمع‌های این محله نیز پس از مشاهده جمع‌آوری آنتن‌های ماهواره ، باحضور در پشت بام منازل خود اقدام به جمع‌آوری آنتن‌های ماهواره کردند.
رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ اخیرا در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها، جمع‌آوری تجهیزات ماهواره‌ای را "اجرای قانون" خوانده است.
"محمدرضا علی‌پور" افزود: دراین ارتباط طی یک ماه گذشته ‪ ۴۸‬هزار و ‪۸۰۶‬ دستگاه انواع تجهیزات ماهواره‌ای از قبیل رسیور، ‪ ،L.N.B‬دیش و سوئیچینگ کشف و ضبط شده است.
وی اظهار داشت: ‪ ۳۶‬نفر از عوامل تهیه، توزیع، فروش و نصب تجهیزات ماهواره‌ای نیز شناسایی و دستگیر شدند.
این درحالی‌است که چندی پیش، دادستان‌تهران درهجدهمین جلسه‌ستاد پیشگیری و مبارزه با جرایم خاص گفته بود: برخی افراد جامعه که ماهواره‌های خود را بر روی تراس‌های مشرف به بزرگراه‌ها ومحل تردد مردم نصب می‌کنند قصد هنجار شکنی در جامعه دارند.
"سعید مرتضوی" افزود: جلوگیری از این اقدام غیرقانونی و ناهنجار در اولویت است.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز درهمین جلسه درخصوص جمع‌آوری ماهواره از مجتمع‌های مسکونی اظهارداشت: تیم‌های ویژه‌ای برای مراجعه به‌این مجتمع‌ها اختصاص داده شده و پس از آموزش این نیروها در شهر اقدام به تذکر و جمع آوری ماهواره خواهد شد.
سردار"مرتضی طلایی" گفت : در صورتی که هیات مدیره مجتمع‌ها یا استفاده کنندگان از ماهواره تجهیزات خود را تحویل نیروی انتظامی بدهند هیچگونه برخورد انتظامی با آنها نخواهد شد.
وی پیشتر هم درجمع خبرنگاران گفته بود: استفاده از گیرنده‌های ماهواره خلاف قانون و مقررات است و به‌تمام هیات مدیره‌ها و مسئولان مجتمع‌های مسکونی که به صورت مجتمعی از سیستم‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنند، اعلام کرده‌ایم، خودشان نسبت به جمع‌آوری این سیستم‌هااقدام کنند.
طلایی گفت : اگر کسی اعتنا نکند، با اخذ دستور مقام قضایی اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.
وی در عین حال اضافه کرد: البته در این خصوص تاکنون ضرب الاجلی تعیین نشده و سیاست اصلی پلیس مقابله با ورود تجهیزات دریافت از ماهواره است.
در همین رابطه جانشین معاون اجتماعی و ارشاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: جمع آوری تجهیزات غیرمجاز دریافت تصاویر تلویزیونی از ماهواره با صدور مجوز مقام صالح قضایی امکان پذیر است.

سرهنگ پاسدار "نوروز علی رهبری" روز سه شنبه با ارسال نمابری به ایرنا اعلام کرد: این تصمیم در هماهنگی‌های به عمل آمده این نیرو با مراجع قضایی به استناد ماده پنج طرح ضوابط بکارگیری تجهیزات‌ دریافت ماهواره صورت گرفته است.
وی افزود: ماموران به‌هنگام اجرای حکم جمع آوری تجهیزات دریافت ماهواره، ضمن برخورد مودبانه با شهروندان، مکلف به ارائه مجوز قضایی می‌باشند.
سید "حمیدرضاطباطبایی" دادستان عمومی و انقلاب اصفهان پیشتر در گفت و گو باخبرنگاران درخصوص جمع‌آوری ماهواره ‌توسط نیروی‌انتظامی اظهارداشت: استفاده از تجهیزات دریافت از ماهواره به موجب قانون جرم است و نیروی انتظامی پس از اخطار به دارندگان، فقط با مجوز کتبی دادستانی حق ورود به منازل و جمع آوری تجهیزات دریافت از ماهواره را دارد.
وی تصریح کرد: بابرخوردهای انتظامی و قضایی برخی از معضلات مانند استفاده از تجهیزات ماهواره یا قرص‌های روانگردان را نمی‌توان کاهش داد، دراین خصوص فرهنگ‌سازی ، بسترسازی برای گذران اوقات فراغت و از بین بردن زمینه‌های ارتکاب جرم کارآمد تر از روشهای پلیسی و قضایی است.

  • ۸۵/۰۶/۰۸

نظرات  (۱)

be nazare man kare kheili bikhodi anjam midan . man ke khodam 2 ta dishe zapas gereftam ke age jam kardan saree ona ro nasb konam . ba tashakor az site bahale shoma

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">