ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جهانگرد: سال گذشته ۷۰ هزار شغل ICT ایجاد شد

| چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در سال ۹۴، ۷۰ هزار شغل ICT ایجاد شد و ۷ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و دولتی در این صنعت سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش فارس، نصرالله جهانگرد در همایش ICT و اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در سال گذشته 7 هزار میلیارد تومان در بخش ICT توسط بخش خصوصی و دولتی سرمایه‌گذاری شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: همچنین در سال 94، 70 هزار شغل در بازار ICT ایجاد شده که 20 هزار شغل به صورت مستقیم در حوزه مخابرات و 50 هزار شغل در حوزه‌های نرم‌افزار و برنامه‌نویسی بوده است.

وی گفت: سازمان فناوری اطلاعات فعالیت‌هایی را در حوزه حاکمیتی انجام می‌دهد که نتیجه آن دراختیار حوزه‌های دیگر قرار می‌گیرد و از جمله این خدمات می‌توان به نظام GNAF (خدمات پایه‌ای مبتنی بر GIS) اشاره کرد.

جهانگرد گفت: با اجرایی شدن این نظام، تمامی آدرس‌ها دیجیتالی خواهند شد و تمام نظام‌های اقتصادی و اجرایی می‌توانند از این داده‌ها استفاده کنند.

معاون وزیر ارتباطات همچنین از ارائه بسته خدمات دولت در روستاها در سال جاری خبر داد.

جهانگرد گفت: همچنین امسال از امکانات بخش فضایی در توسعه دسترسی‌ها استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران همچنین از تعریف کار مشترک با شورای عالی شهرسازی درباره شهرهای هوشمند در کشور خبر داد و گفت: به زودی ضوابط استاندارد حداقلی این اقدام تهیه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: با توجه به نیروی کار جوان در کشور، لازم است فرصت‌های شغلی متناسب با آنها را فراهم کنیم.

جهانگرد ادامه داد: در این باره مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب و کارهای نوپای فاوا برای پاسخگوی به نیاز شغلی نیروی کار جوان کشور راه‌اندازی شده که باید فعالیت‌های این مرکز به صورت منطقه‌ای و استانی تسری یابد.

جهانگرد خاطرنشان کرد: راهکار ایجاد اشتغال در کشور، ایجاد بنگاه‌های متوسط است، زیرا بنگاه‌های بزرگ ثروت‌آفرین هستند و در ژاپن 5 درصد اشتغال توسط شرکت‌های بزرگ تأمین می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">