ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

"نصرالله جهانگرد" دبیر شورای عالی اطلاع رسانی کشور ، نسبت به حضور مقتدرانه ایران در اجلاس تونس ابراز امیدواری کرد.
"نصراله جهانگرد" در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره دستاوردهای رایانه‌ای ایران افزود: اجلاس سران جامعه اطلاعات طبق برنامه ریزی‌های سازمان ملل و اتحادیه بین‌المللی مخابرات انجام شده و قرار بوده که چارچوب بکارگیری ‪ IT‬در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و موارد دیگر تدوین شود.
وی اظهار داشت: در مرحله اول اجلاس جامعه جهانی اطلاعات در سال ‪ ۲۰۰۳‬در ژنو که رییس جمهور وقت حضور داشت ما حضور موفقی داشتیم و هیات ایرانی جزو هیات‌های برجسته بوده است.
وی ادامه داد: ما در طی برنامه ریزی‌هایی که داشتیم ماموریت‌ها را در برنامه چهارم توسعه، برنامه بلند مدت ایران مد نظر قرار دادیم و در برنامه چهارم بیش از ‪ ۳۰‬تا ‪ ۴۰‬ماده در این رابطه به صورت حکم قانونی در آمده است.
دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی افزود: دور دوم اجلاس ‪ WSIS‬در تونس برای تکمیل مباحث می‌باشد که چگونه این برنامه ریزی‌ها پیگیری شده است، یکی از بحث‌های مهم دور دوم اجلاس پیگیری مباحث دور اول توسط تمام کشورهای حاضر در این اجلاس است که کشورها باید در ‪ ۱۲‬محور گزارش ارایه دهند.
وی اظهار امیدواری کرد که در "اجلاس تونس با اقتدار و توانمندی حضور یابیم."

جهانگرد تصریح کرد: در فاصله بین اجلاس ژنو تا اجلاس تونس سمینارها، جشنواره ها، کارگروه‌ها و سخنرانی‌های متعددی در سطح جهان برگزار شده زیرا این اجلاس بزرگترین واقعه جهانی فناوری اطلاعات است.
به عقیده وی، ما در دور اول اجلاس جامعه اطلاعات به ویژه در جشنواره دستاوردهای رایانه‌ای که یکی از برنامه‌های جانبی اجلاس ‪ WSIS‬است حضور موثری نداشتیم اما پس از آن با مذاکراتی که شد در این جشنواره عضو شده و در داخل کشور نیز مسابقاتی برگزار شد که ‪ ۸‬اثر برتر به جشنواره جهانی معرفی شدند و از بین آن‌ها دو اثر منتخب شد.
وی تاکید کرد: اهمیت این جشنواره برای این است که می‌تواند زمینه ای برای باروری محصولات نرم افزاری، تولید محتوا باشد و باید تمامی کارهای ما متکی بر این مورد باشد.
وی خاطرنشان کرد: محصولاتی که برنده شده‌اند ممتاز بوده و قابل عرضه در سطح بین‌المللی هستند.
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره دستاوردهای رایانه‌ای ایران امروز دهم آبان ماه با حضور جهانگرد دبیر شورای عالی اطلاع رسانی و کارشناسان نرم افزار کشورمان در هتل سیمرغ تهران برگزار و آثار برگزیده رایانه‌ای کشور معرفی شد.

  • ۸۴/۰۸/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">