ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به گزارش دبیرخانه دومین جشنواره دستاوردهای رایانه ای، ایران امسال برای دومین بار در سومین جشنواره دستاوردهای رایانه‌ای جهان که اواخر تابستان در کشور کرواسی با پشتیبانی سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

دبیر جشنواره دستاوردهای رایانه‌ای ایران با بیان اینکه ایران در جشنواره اول شرکت نکرده بود، گفت: دومین جشنواره دستاوردهای رایانه‌ای جهان در سال ۲۰۰۵‬ در کشور تونس برگزار شد که ایران اولین حضور خود را در آن تجربه کرد و خوشبختانه در این اولین حضور، دو اثر از ایران توانتسند در میان آثار برتر جهان قرار بگیرند.

احسان ریاضی اظهار داشت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره در کشور آخر تیرماه است و علاقه‌مندان می‌توانند برای ارسال آثار در دو زمینه "نرم‌افزار" و "وب سایت" به پایگاه اینترنتی دبیرخانه دومین جشنواره به نشانی WWW.iranwsa.com‬ مراجعه کنند.

جشنواره دستاوردهای رایانه ای در یازده شاخه برگزار می‌شود که از دو بخش WSA با هشت شاخه و بخش ویژه با یک شاخه تشکیل شده است. هشت شاخه جشنواره جهانی عبارتند از: دولت الکترونیک (e-Government)، آموزش الکترونیک (e-Learning)، تجارت الکترونیک (e-Business)، محصولات فرهنگی الکترونیک (e-Culture)، سرگرمی و بازی های رایانه ای (e-Entertainment)، سلامت الکترونیک (e-Health)، ارائه الکترونیکی علوم (e-Science) و زیرساخت‌های الکترونیکی (e-Inclusion). همچنین دستاوردهای رایانه‌ای دانشجویی در راستای حمایت از این اثار در داخل کشور شاخه نهم را تشکیل می دهد که شرکت یک اثر در بیش از یک شاخه نیز تا سقف سه شاخه بلامانع است.

ریاضی ادامه داد: زیرساخت‌های الکترونیکی از دیگر محورهای ارسال آثار به جشنواره است که بر خلاف سایر شاخه ها که معمولاً وبسایت یا نرم افزار در آنها شرکت داده می شود، شامل فعالیت‌های افراد و سازمان‌هایی که در زمینه کاهش شکاف دیجیتالی و تقویت زیرساختها فعالیت کرده‌اند،می باشد.

وی توضیح داد: از هر کدام از ۸‬ محور فوق، یک اثر برتر به نمایندگی از کشورمان برای شرکت در جشنواره جهانی ارسال خواهد شد. آثار برگزیده رقابتهای جهانی، در نمایشگاههای مطرح دنیا از جمله SIGGRAPH، CeBit، DMMK و نمایشگاههایی در کشورهای محتلف جهان تحت عنوان WSA road show به نمایش گذاشته می شوند.

دبیر دومین جشنواره دستاوردهای رایانه ای ایران افزود: آثار شرکت داده شده باید تولید زمستان 84 به بعد باشند و حداکثر تا پایان تیر ماه 84 برای جشنواره ارسال شوند. علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره از قبیل نحوه شرکت و قوانین، به سایت رسمی جشنواره در نشانی www.iranwsa.com مراجعه فرمایند.

  • ۸۶/۰۴/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">