ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به اعتقاد مدیرگروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، حضور بی‌برنامه در اجلاس WSIS تونس ، تنها ضعف ما در حرکت به سوی اهداف WSIS را نشان می‌دهد.
دکتر «علی اصغرکیا» در گفت‌وگو با(ایسنا)، در ارزیابی فعالیت‌های ایران برای حضور در دومین مرحله‌ی اجلاس جهانی سران درباره‌ی جامعه‌ی اطلاعاتی اظهار داشت: حضور موثر در اجلاس WSIS تونس، نیازمند تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مرتبط با جامعه‌ی اطلاعاتی با توجه به مسائل بومی‌و فرهنگی کشورمان بود، که از ابتدا باید مورد توجه متولیان این امر قرار می‌گرفت چراکه در اجلاس‌های جامعه‌ی اطلاعاتی بر حسب مباحث تخصصی که مطرح می‌شود، کارگروه‌های متعددی تشکیل می‌دهند و هر کشوری با توجه به فعالیت‌هایی انجام داده است در این کار گروه شرکت می‌کند .
وی افزود: اما از زمان برگزاری اجلاس ژنو در عمل کارگروه‌های تخصصی در ایران تشکیل نشده است ، در حقیقت با توجه به موضوعات و مفاد اعلام شده در اعلامیه اصول و برنامه‌ی اجلاس جهانی سران درباره‌ی جامعه‌ی اطلاعاتی باید چند کارگروه را تشکیل می‌دادیم و به یک جمع بندی نهایی می‌رسیدیم و خلاصه آن را در اجلاس WSIS تونس ارایه می‌دادیم ، که متاسفانه به این مساله ، پرداخته نشده است وتنها هر یک از گروه‌ها یا ا فراد با توجه به توانمندی‌های خودبه طور پراکنده فعالیت‌های را انجام داده‌اند و می‌خواهند در این اجلاس شرکت کنند.
این مدرس ارتباطات گفت: اگر ایران بخواهد تنها یک حضور تشریفاتی داشته باشد بهتر است در این اجلاس شرکت نکند ، چرا که کشورهایی در این اجلاس حضور می‌یابند که برنامه‌ی منسجمی ‌را در قالب فعالیت‌های آن‌ها در حرکت به سوی اهداف WSIS می‌خواهد ارایه کنند.

  • ۸۴/۰۸/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">