ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرگروه جامعه‌ی اطلاعاتی پژوهشگاه مرکز اطلاعات ومدارک علمی‌ایران،گفت: باید ایران در سطوح بالایی در اجلاس WSIS تونس، شرکت کند چرا که اسنادی که در این اجلاس به تصویب نهایی نمایندگان کشور‌ها می‌رسد در سرنوشت تمامی‌کشورهای دنیا ، تاثر خواهد داشت .
دکتر «بهزاد دوران» در گفت‌وگو(ایسنا)، درباره‌ی فعالیت‌های ایران در حرکت به سوی دومین مرحله‌ی اجلاس جهانی سران درباره‌ی جامعه‌ی اطلاعاتی ، اظهار داشت: تا به امروز هر یک از بخش‌های دولتی، جامعه مدنی و بخش خصوصی فعالیت‌هایی را در جهت ارایه به اجلاس WSIS تونس انجام داده‌اند اما هنوز چارچوب مشخص و منسجمی ‌برای ارایه‌ی این دستاوردها، اتخاذ نشده است.
وی افزود: مرکز اطلاعات و مدارک علمی‌ ایران توانسته فعالیت‌های خوبی را در زمینه‌ی WSIS انجام دهد و گزارش کار آن نیز توسط دکتر غریبی - رییس مرکز اطلاعات ومدارک علمی‌ایران – در یکی از نشست‌های مرتبط با جامعه‌ی اطلاعاتی ارایه شده است .
به عقیده‌ی این مدرس دانشگاه، باید هر سه بخش دولتی ، خصوصی و جامعه‌ی مدنی با همکاری یکدیگر‌، بتوانند دستاوردهای خوبی را از فعالیت‌های ایران در اجلاس WSIS تونس ارایه کنند .
همچنین حضور مسوولان عالی رتبه‌ی کشور در این اجلاس ضروری است، چرا که معاهدات و اسنادی که در این اجلاس به تصویب اعضای WSIS می‌رسد در سرنوشت آینده‌ی کشورهای جهان بی تاثیر نخواهد بود و ما نیز خواه یا ناخواه باید به این سیاست تن در دهیم ، بنابر این با شرکت و اعلام مواضع خود می‌توانیم در سیاست‌گذاری‌های WSIS تاثیر گذار باشیم.

  • ۸۴/۰۸/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">