ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حضور مؤثر در اجلاس تونس ضروری است

| پنجشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۸۴، ۱۰:۳۳ ق.ظ | ۰ نظر

به اعتقاد رییس پژوهشکده‌ی ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات، حضور مؤثر ایران در اجلاس WSIS تونس ضروری است چرا که این امر مانع تضییع حق ما در این اجلاس می‌شود.
دکتر «بیژن زارع» در گفت‌وگو با(ایسنا)، درباره‌ی ارزیابی فعالیت‌های ایران برای حضور در دومین مرحله‌ی اجلاس جهانی سران درباره‌ی جامعه‌ی اطلاعاتی، اظهار داشت: ایران به عنوان کشوری که دارای فرهنگ و اصول اعتقادات خاصی است باید حضور موثری درکنواسیون‌های جهانی مانند اجلاس‌های WSIS داشته باشد، چرا که این امر سبب می‌شود بتوانیم نقطه نظرات ومواضع خود در این نشست‌ها را بیان کنیم و در صورت لزوم از آن‌ها دفاع کنیم .
وی افزود: اینکه چرا کشور ما هنوز برنامه‌ریزی‌های منسجمی‌ در حوزه‌ی جامعه‌ی اطلاعاتی ندارد و تا به امروز نیز برای شرکت در اجلاس WSIS از هماهنگی لازم برخوردار نیست ، به سطح توسعه‌ی کشور بر می‌گردد و ما هنوز با شرایط مطلوب توسعه‌یی فاصله‌ی بسیاری داریم و طبیعی است در این مسیر با چالش‌های بسیاری مواجه شویم .
دکتر زارع درباره‌ی فعالیت‌های پژوهشگاه فرهنگ ، هنر وارتباطات برای حضور در اجلاس تونس‌گفت: گروه اخلاق و فناوری اطلاعات این پژوهشگاه پیش نویس سند ابعاد اخلاقی فناوری اطلاعات را تهیه کرده است که امیدواریم بتوانیم این پیش‌نویس پس از نهایی شدن به اجلاس تونس عرضه کنیم .
وی در پایان تصریح کرد: این پیش‌نویس بر مبنای اعلامیه‌ی اصول و برنامه‌ی عمل اجلاس جامعه‌ی اطلاعاتی ژنو ، با توجه به شرایط بومی‌، فرهنگی و اسلامی ‌ایران تدوین شده است .

  • ۸۴/۰۸/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">