ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حفظ حاکمیت سایبری با سخنرانی!

| چهارشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۶، ۰۱:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

زهرا میرخانی - در دنیایی زندگی می‌کنیم که فضای سایبری امکانی را به وجود آورده که گفته می‌شود کشوری چون روسیه می‌تواند نتیجه انتخابات مهمی همچون ریاست جمهوری آمریکا را تغییر دهد.

در دنیایی زندگی می‌کنیم که دیگر خبری از توپ و تانک و اجماع جهانی برای جنگ نیست، بلکه بحث جنگ نرم در میان است و روسیه متهم ردیف اول تعیین رییس‌جمهور در قوی‌ترین کشور سایبری جهان یعنی آمریکا است. ورود به کاخ سفید و به صندلی نشاندن یک فرد در آنجا توسط یک کشور خارجی به معنی عبور از تمام لایه‌های امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشوری همچون آمریکا است. صحبت از CIA، NSA و FBI است که مدعی قوی‌ترین لایه‌های امنیتی در دنیا و فضای سایبری هستند اما در واقعیت هیچ کاری نتوانستند انجام دهند. حالا آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده‌اند که مداخله در انتخابات 2016 این کشور با دستور رییس‌جمهوری روسیه صورت گرفته و در حال بررسی و اثبات و ... هستند؛ نوشدارو پس از مرگ سهراب.

بله در دنیایی زندگی می‌کنیم که فضای سایبری قدرت و تهدید اصلی آینده به شمار می‌رود و کار به جایی رسیده که مهم‌ترین مساله یک کشور که تعیین رییس‌جمهور آن است تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته و روشن است که در مقابل مساله‌ای با این درجه اهمیت دیگر مسایلی چون پول مجازی، خلافکاری‌های سایبری، قماربازی آنلاین و کودک‌آزاری و غیره در این فضا کمرنگ‌تر به نظر می‌رسند. مثالی ساده شاید به درک بهتر موضوع کمک کند؛ فرض کنید فرد تبهکاری وارد خانه شما شود و بزرگ خانواده را با خود ببرد در این میان، دیگر بردن سایر وسایل منزل مثل زنگ در خانه، چه اهمیتی دارد؟ مابه ازای این مثال را در فضای مجازی می‌بینیم.

در دنیایی زندگی می‌کنیم که کشورها در حال جنگ با یک دشمن پنهان هستند، وقتی چنین کشورهایی که ابرقدرت‌های جهان محسوب می‌شوند و اتفاقا با وضع قوانین و پیش‌بینی جرایم سعی کرده‌اند فضای سایبری خود را حفظ کنند، دستخوش چنین حوادثی می‌شوند می‌توان گفت که دیگر کار از به صدا در آمدن زنگ خطر هم گذشته است. اگرچه برخی کشورها در سطوح پایین‌تر مانند چین توانسته‌اند تا حدودی حریم سایبری خود را حفظ کنند اما ما در ایران برای موضوعی با این درجه از اهمیت چه کرده‌ایم؟ برگزاری نشست و همایش و ارایه سخنرانی‌های تکراری و توخالی برای خالی نبودن عریضه! (منبع:عصرارتباط)

  • ۹۶/۱۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">