ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در حال حاضر بازار تولید تجهیزات مخابرات در داخل کشور به دلیل اشباع بازار توسط محصولات چینی و حمایت ناکافی دولت از تولید کنندگان داخلی با کساد روبرو شده است.

مهندس کامران مجد منش عضو هیئت مدیره سندیکای صنعت مخابرات در گفتگو با خبرنگار مهر به راکد بودن تولید تجهیزات مخابراتی در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کار تولیدی تجهیزات مخابراتی در کشور در حد مینیمم است و دلیل اصلی آن اشباع بازار توسط محصولات چینی است.
وی تصریح کرد: در حدود هفت سال است که چینیها تولیدات خود را وارد کشور کرده اند و دولت ماه هم هیچ مخالفتی با ورود این وسایل از خود نشان نداده اند.
مجد منش اظهار داشت: به دلیل حمایت دولت چین از این تولید کنندگان آنها توانسته اند که محصولات خود را با قیمت نازلتری به نسبت ما به بازار ارایه کنند و همین امر باعث شکست ما در مناقصات می شود.
وی خاطر نشان کرد: کیفیت این تجهیزات کاملا یکسان است ولی محصولات داخلی به دلیل عدم حمایت دولت گران تمام می شوند، بنابراین نمی توانیم قیمت تمام شده تولید خود را کاهش دهیم و همین باعث افزایش نفوذ شرکتهای چینی در بازار تجهیزات مخابراتی کشور خواهد بود.
عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات در ادامه کارشناسان داخلی این حوزه در کشور را بسیار زیاد دانست و گفت: کارشناسان این حوزه در کشور به دلیل عدم حمایت دولت بیکار شده اند و وقتی هم با این امر روبرو می شوند از کشور خارج می شوند و به یک صنعت دیگر رو نمی آورند.
وی خاطر نشان کرد: ما از دولت خواهان یک حمایت همه جانبه نیستیم بلکه می خواهیم مانند دولت چین که به تولید کنندگان خود یارانه ارایه می کند، یارانه ای نیز به ما اختصاص دهد و باعث پیشرفت این حوزه و عدم بیکاری هزاران نفر شود.
مجد منش تاکید کرد: حتی وامهایی با بهره بانکی پایین پرداخت نمی شود و همه وامها با بهره بالاتر از 20 درصد است. همچنین برای دریافت این وام از ما سند مالکیت و خانه هم برای تضمین می خواهند و این از عهده ما خارج شده است.
وی در ادامه افزود : دیگر در اختیار ما هیچ نقدینگی وجود ندارد در حالی که ما باید با دست خالی حقوق پرسنل شرکت خود را هم پرداخت کنیم و چون قادر به این کار نیستیم مجبوریم هر ماه تعدادی از کارکنان خود را تعدیل کنیم و این هم خود یکی از افزایش بیکاری در این حوزه است.
عضو هیئت مدیره سندیکای صنعت مخابرات در ادامه به برگزاری جلساتی از سوی سندیکای صنعت مخابرات با مسوولین اشاره کرد و گفت : در جلساتی که سندیکا با مسوولین برگزار کرده یک سری تمهیداتی جهت بهبود این اوضاع اتخاذ شده است، ولی اجرای این تصمیمات به کندی انجام می گیرد.
وی تاکید کرد: در صورت عدم اجرای به موقع این تصمیمات توسط مسوولین چه بسا بیکاری و حتی تعطیلی سندیکا (تعطیلی سندیکا با نظر کلی هیات مدیره آن انجام می گیرد) صورت بگیرد، و بهتر است که مسوولین کمی در اجرای این تصمیمات عجله کنند تا نوشدارو پس از مرگ سهراب برای فعالان این حوزه نشود.

  • ۸۶/۰۴/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">