ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حمله سایبری و مختل شدن امتحانات دبیرستان در یونان

| چهارشنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۰۲:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

وزارت آموزش یونان می‌گوید که هدف حمله سایبری قرار گرفته است که به عنوان گسترده‌ترین حمله در تاریخ این کشور توصیف می‌شود و هدف آن از کار انداختن یک پلت فرم متمرکز امتحانات دبیرستان بوده است.
به گزارش سایبربان، این سازمان می گوید که حملات انکار سرویس توزیع شده (DDoS) با هدف غلبه بر این پلتفرم برای دومین روز متوالی در روز سه شنبه رخ داده است.
این وزارتخانه همچنین می گوید که این حمله، کامپیوترهایی از 114 کشور را شامل می شود که باعث قطع و یا تاخیر در امتحانات دبیرستان شده است، اما نتوانسته سیستم را فلج کند.
این حملات سایبری باعث شده که تحقیقات قضایی به دستور دادستان دیوان عالی کشور انجام شود و بخش جرایم سایبری پلیس به آن کمک کند.
وزارت آموزش و پرورش یونان می گوید: این مهم‌ترین حمله‌ای است که تا به حال علیه یک سازمان دولتی یا عمومی در یونان انجام شده است.

امتحانات پایان سال دبیرستان در یونان با استفاده از یک پلتفرم آنلاین معروف به بانک موضوع برگزار می شود که برای تعیین استانداردی یکسان در سراسر کشور طراحی شده است.
این قطعی ها باعث شده تا دانش آموزان ساعت ها در کلاس های درس منتظر شروع امتحانات بمانند و به دنبال یک انتخابات عمومی بی نتیجه در اوایل ماه جاری، اختلافات سیاسی را رقم زده است.
یک دولت موقت قبل از انتخابات جدید در 25 ژوئن منصوب شده است که مورد علاقه ی حزب محافظه کار دموکراسی نوین برای پیروزی مجدد در انتخابات است.
پوپی سانانیدو، یکی از سخنگوی حزب اصلی اپوزیسیون مترقی سیریزا، می گوید: تمام چیزی که تا کنون به دست آورده‌ایم، سلب غرور از مسئولیت دولت دموکراسی نوین بوده است که به مدت چهار سال نتوانست اقدامات حفاظتی دیجیتالی کافی را برای محافظت از پلتفرم بانک موضوع و اطمینان از اجرای روان امتحانات مدارس را انجام دهد.

  • ۰۲/۰۳/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">