ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حکایت غریب بخش خصوصی و دولت

| جمعه, ۷ بهمن ۱۳۸۴، ۰۳:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی – برخی از مسوولان ظاهراًٌ همه را سرکار گذاشته اند. قریب به چند سال است که همه و همه شب و روز دارند یک حرف تکراری را به خورد این ملت می دهند که دیتا سنتر چیز خوبی است و وقتش را باید بیشتر کرد و اصولاً چیز ضروری است!

آقایان تا کی می خواهند مسوولیت را با کلی گویی و بی فایده حرف زدن بگذرانند.آیا دیتا سنترها با شرایط خاص و حساس این مملکت این قدر کم ارزش و بی اهمیت است که ما سال ها به جای عمل و ارایه راه کار های عملی فقط حرف از ضرورت توسعه بزنیم.

برخی چگونه رویشان می شود پس از سال ها بروز انواع مشکل پشت تریبون بروند و بگویند دیتا سنتر ها را باید توسعه داد. مسوول و مسوولان محترمی که از خوبی های دیتا سنتر می گویید، آقایان راه اندازی دیتا سنترها وظیفه بنده نیست بلکه وظیفه خودتان است. آخر با حلوا حلوا که نمی توان دهان مردم را شیرین کرد.

از آن طرف بخش خصوصی هم که در این مملکت داستان غریبی دارد.

هر جا دولت دعوت به همکاری در پروژه ای را از بخش خصوصی به عمل نمی آورد، بخش خصوصی گلویش را پاره می کند ، زمین وزمان را به هم می ریزد که آی ایهالناس توان بخش خصوصی نادیده گرفته شد و مملکت را به چشم آبی ها دادند و بردند و خوردند و....

آنوقت آنجا هم که دولت کاری به بخش خصوصی واگذار می کند زمزمه سر می دهند که بخش خصوصی نمی تواند به تنهایی پیش برود و دولت موظف است حمایت کند و ...

سه شرکت خصوصی مجوز دیتا سنتر را مدتی است گرفته اند و هنوز معلوم نیست چه می کنند وقتی هم که می پرسید آقا خروجیتان چه بوده می گویند آقا نمی صرفد هزینه ها بالاست و دولت باید چنین کند و چنان.

خوب اگر دولت می خواست خودش دیتا سنتر راه اندازی کند که دیگر نیاز به ده دست دلال نبود. خودش می رفت و این کار را می کرد. اگرچه حالا هم دیر نشده و از آقایان مسوولان استدعا می شود بیش از این بیهوده گویی نکنند و خود وارد عمل شوند تا شاید اگر مشکلی پیش نیاید تا چند دهه آینده به جایی برسیم.

بخش خصوصی هم بهتر است از این پس و با مطالعه قبل از اجرای هر پروژه هر وقت دیدند توان انجام کاری را دارند وارد عمل شوند.اگرچه از نهاد ناظر و صادر کننده مجوز دیتا سنترها یا همان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات نیز انتظار می رفت با اجرای درست وظایف سازمانی خود تکلیف پروژه هایی زیربنایی و حساس همچون دیتا سنترها را هر چه سریع تر به نتیجه روشنی برساند نه آنکه خود نیز تبدیل به بخشی از مشکل شود.

من نمی دانم چگونه است که هرموقع زمان خروجی و به بار نشستن یک طرح مهم در این کشور فرا می رسد متولیان طرح تازه یاد اطلاع رسانی و بیان هزار و یک مشکل موجود می افتند! آیا این انصاف است مسوول محترم بخش دولتی و خصوصی؟

اگرچه بخش خصوصی همیشه هم این گونه که ذکر شد نبوده و اتفاقاً تجربیات موفق نیز کم نداشتند. لیکن در برخی موارد وضعیت همان گونه است که ذکر شد.

  • ۸۴/۱۱/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">