ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خبرنگارها هدف جاسوسی نرم افزار اسراییلی

| دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۰۲:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

تحقیق انجام شده از سوی جمعی از رسانه‌های بین‌المللی به افشای نقش نرم افزار ساخت یک شرکت صهیونیستی در جاسوسی گسترده از خبرنگاران از جمله دو تن از افراد وابسته به جمال خاشقجی منجر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بررسی انجام شده از سوی ۱۷ رسانه مختلف از نقش یک نرم افزار جاسوسی ساخته شده توسط یک شرکت صهیونیستی در مجموعه‌ای از حملات هکری موفق و ناموفق علیه دست کم ۳۷ گوشی هوشمند که صاحبان آنها مشاغل رسمی دولتی و خبرنگاری داشته‌اند یا فعال حقوق بشر بوده‌اند؛ پرده برداشت.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست که یکی از رسانه‌های مشارکت کننده در این بررسی است؛ از نرم افزار جاسوسی «پگاسوس» که ساخت شرکت NSO مستقر در سرزمین‌های اشغالی است، علیه گوشی‌های همراه دو زن که از نزدیکان «جمال خاشقجی» روزنامه نگار مقتول سعودی بوده‌اند؛ استفاده شده است.

گاردین هم می‌نویسد که حمله هکری با استفاده از نرم افزار جاسوسی این شرکت صهیونیستی از حجم گسترده‌ای برخوردار است و هنوز هم ادامه دارد.

اینکه این حملات به دستور چه کسی و به چه دلیل انجام شده است؛ هنوز مشخص نیست. این در حالی است که NSO مدعی است که نرم افزار جاسوسی ساخت این شرکت فقط برای استفاده نهادهای اطلاعاتی دولتی و نهادهای وابسته به قوه مجریه ساخته شده است. این شرکت همچنین اتهام مطرح شده از سوی ۱۷ رسانه دخیل در این افشاگری را رد کرده و می‌گوید از فناوری‌هایش در قتل خاشقجی استفاده نشده است.

لیستی از مخاطبانی که هدف حملات این نرم افزار اسرائیلی بوده‌اند تهیه شده که شامل بیش از هزار نفر از ۵۰ کشور مختلف می‌شود که ۱۵۰ تن از آنها خبرنگار هستند.

  • ۰۰/۰۴/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">