ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تمامی خدمات الکترونیک قابل عرضه که برخی از آنها نیز هم اکنون در برخی دفاتر خدماتی ارائه می شود، در دفاتر پیشخوان خدمات دولت تجمیع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر 18 هزار دفتر پیشخوان خدمات دولت در قالب 10 هزار دفتر روستائی و 8 هزار دفتر شهری در حال ارائه خدمات هستند .

علی فلاح حقیقی با اشاره به ابلاغ آئین نامه دفاتر پیشخوان خدمات دولت که در خرداد ماه صورت گرفت ، عنوان کرد : براساس این آئین نامه تمامی دستگاه های اجرایی ارائه دهنده خدمات ملزم هستند تا همه خدمات الکترونیکی خود را از سوی این دفاتر عرضه کنند .
وی درباره تداوم فعالیت سایر دفاتر خدمات ارتباطی تصریح کرد : از این پس سایر دفاتری که خدمات الکترونیکی عرضه می کنند ملزم هستند تا با تابلو دفاتر پیشخوان خدمات دولت به ارائه خدمت بپردازند .

دبیر همایش ملی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی و نقش آنها در تحقق دولت الکترونیک با بیان اینکه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور و سازمان تنظیم و مقررات رادئویی برای تنظیم قانون این دفاتر فرصت زیادی را صرف کرده اند ، افزود : منتظریم که به زودی مصوبه دولت به مجلس بیاید تا با تهیه قانون این دفاتر ، عرضه خدمات الکترونیکی در ذیل اصل 44 توسط بخش خصوصی صورت گیرد.

فلاح حقیقی معتقد است فعالیت دفاتر پیشخوان با دفتری که خدمت تک منظوره ارائه می دهد ، متفاوت است چرا که دفتر پیشخوان خدمات دولت ، مجموعه ای متفاوت است که قرار است 30درصد خدمات دولتی یا تمام خدمات دولتی که قابلیت برون سپاری را دارد ، انجام دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر4 یا 5 خدمت در این دفاتر عرضه می شود، اضافه کرد : با بررسی هایی که صوررت گرفت مشخص شد که هم اکنون 700 خدمت قابلیت عرضه در دفاتر پیشخوان خدمات دولت را دارد که حتی کاربران می توانند از طریق منزل و با ارتباط از طریق این دفاتر خدمت مورد نیاز را دریافت کنند.

رئیس کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی با تأکید بر اینکه راه اندازی دفتر پیشخوان خدمات دولت امکان اشتغال بیش از 75 هزار نفر را فراهم می کند ، گفت : متاسفانه اقتصاد دفاتر در سالهای گذشته دچار نقصان شده است که با تجمیع خدمات الکترونیکی قابل عرضه در این نوع دفاتر با مشارکت بخش خصوصی علاوه بر کاهش هزینه های دولت زمینه را برای سرمایه گذاری بیش از پیش بخش خصوصی فراهم می کند.

فلاح حقیقی با اشاره به برخی خدمات قابل عرضه در دفاتر پیشخوان خدمات دولت ، عنوان داشت: شارژ کارت های مختلف اعتباری ، فروش بلیت اتوبوس های بین شهری ، پرداخت الکترونیکی قبوض، امور مربوط به اسقاط خودرو ، خدمات گمرکی ، شارژ انواع کارت های دانشجویی و ... از جمله خدمات قابل عرضه در دفاتر پیشخوان خدمات دولت است.

رئیس کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی با تصریح این که هم اکنون در حال عبور از یک دوره گذار هستیم ، خاطر نشان کرد: نیاز است تا فرهنگ سازی لازم برای استفاده مردم از این دفاتر به نحو مطلوب صورت گیرد.

  • ۸۹/۰۵/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">