ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از راه‌اندازی سامانه‌ای دائمی برای دریافت و رفع مشکلات خدمات غیرحضوری خبر داد و گفت: مدیران و کارشناسان تأمین اجتماعی در کشور مشکلات سیستمی خدمات غیرحضوری را ثبت کرده و واحدهای تخصصی ستادی مکلف به رفع آنها تا زمان اعلام رضایت واحدهای اجرایی هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه هفتگی رونمایی از سامانه‌های غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی که با عنوان طرح ۳۰۷۰ درحال اجرا است، اظهار داشت: تا کنون ۲۰ سرویس غیرحضوری از خدمات ۳۰ گانه رونمایی شده و انتظار می‌رود که این سرویس‌ها به صورت بی‌نقص و کاملا غیرحضوری به مخاطبان ارائه شود.

وی مباحثه دائمی کارشناسان را راهکاری بسیار موثر برای ارتقاء خدمات غیرحضوری ارزیابی کرد و گفت: رفع مشکلات سرویس‌های غیرحضوری به معنی رضایت خدمت گیرنده است و واحدهای تخصصی نمی‌توانند به دلیل عدم پاسخگوئی سایر نهادها و یا ایرادات و مشکلات دیگر از خود رفع مسئولیت کنند، بلکه باید تا رفع کامل مشکلات اعلام شده از سوی مدیران و کارشناسان واحدهای اجرائی، موضوعات ثبت شده را پیگیری کنند.

سالاری هدف نهایی و نقطه مطلوب سرویس‌های غیرحضوری را توقف کامل این خدمات در شعب تأمین اجتماعی دانست و افزود: سهولت در دسترسی و پایداری سرویس‌های غیرحضوری موضوع بسیار مهمی است که همواره باید به عنوان دغدغه اصلی واحدهای فناوری اطلاعات مورد توجه قرار گیرد.

سالاری تغییر نگرش و پرهیز از سخت‌گیری غیرضروری را برای پیشبرد طرح خدمات غیرحضوری حائز اهمیت دانست و گفت: دریافت بسیاری از خدمات سازمان تأمین اجتماعی مستلزم شرایط مختلف است که بسیاری از این شرایط را می‌توان با سهولت بیشتر و براساس اعتماد به متقاضیان و دریافت اطلاعات از اشخاص احراز کرد و نیازی به سخت‌گیری نخواهد بود.

وی ادامه داد: جلوگیری از سو استفاده نیز نباید موجب توقف خدمت رسانی شود و سخت گیری در کنترل ها نباید موجب کندی و توقف خدمات باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه اطلاع رسانی به متقاضیان خدمات غیرحضوری را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: مراحل مختلف رسیدگی به درخواست مردم در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی و پیشرفت کار باید به اطلاع متقاضی برسد تا افراد از پیشرفت کار و رسیدگی به خواسته‌های خود مطلع شوند.

سالاری گفتگوی مداوم مدیران و کارشناسان واحدهای تخصصی ستادی با مدیران و کارشناسان واحدهای اجرائی سراسر کشور را از دیگر مسائل حائز اهمیت برشمرد و گفت: برگزاری جلسات ویدئوکنفرانسی روزانه با استان های مختلف باید یکی از دستور کارهای ثابت واحدهای تخصصی ستادی باشد و مشکلات و خواسته‌های مطرح شده از سوی واحدهای اجرائی به دقت بررسی و رسیدگی شود.

در این جلسه مدیران ستادی و استانی سازمان تأمین اجتماعی نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در زمینه اجرای موفقیت آمیز طرح ۳۰۷۰ پرداختند.

براساس طرح ۳۰۷۰ که طی ماه‌های اخیر در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده است به مرور ۳۰ خدمت غیرحضوری به جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی اعم از بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان ارائه می‌شود و با تکمیل این طرح حدود ۷۰ میلیون مراجعه حضوری به شعب تأمین اجتماعی کاهش می‌یابد.

این خدمات از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس قرار دارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">