ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اواسط بهمن ماه انتشار خبر اسکان کسبه پاساژ سوخته پلاسکو در مجتمع نور تهران موجب بروز واکنش های مختلف از سوی کسبه این بازار شد.
در آن زمان گروهی با این تصور که ورود صنف پوشاک به بازار بی رونق کامپیوتر، آن هم در ایامی که به آغاز خریدهای نوروزی منتهی می شد، می تواند موجب جلب توجه خریداران به سمت بازار آی تی نیز بشود، این خبر را به فال نیک گرفتند. از جمله مدیران مراکز خرید و فروش کامپیوتر حوالی خیابان ولیعصر تهران، این اقدام را به رونق بازارهای کامپیوتری که در جوار مجتمع نور تهران واقع بودند تلقی کردند.
به گزارش فناوران در مقابل اما گروهی از کسبه بازار کامپیوتر، به ویژه فعالان مجتمع نور تهران به این اقدام اعتراض کردند و نتیجه این اقدام را به خروج بازار از حالت تخصصی و کاهش اعتبار این مرکز به عنوان مرکز عرضه کالاهای کامپیوتری دانستند. نتیجه این شد که همان زمان، تعدادی از فعالان بازار کامپیوتر نور از این بازار خارج شدند.
حالا پس از گذشت حدود شش ماه از  اسکان فعالان صنف پوشاک در این مرکز کامپیوتر، شاهد تحقق پیش بینی منتقدان هستیم.


 اخراج صنف آی تی از مجتمع نور 
بررسی های بازاری گویای خروج صنف آی تی از این مجتمع است.
محدود فعالان صنف کامپیوتر در این بازار می گویند: دو ماه پس از ورود صنف پوشاک به این مجتمع قوانین جدیدی برای صنف ما وضع شد و در نهایت از 30 اردیبهشت ماه امسال که موعد تمدید قرارداد فعالان بازار کامپیوتر در مجتمع نور تهران بود، اعلام شد که قرارداد  صنف کامپیوتر تمدید نمی شود و تنها فروشگاه دارانی که در طبقه همکف-1 این مجتمع قرار دارند، می توانند قراردادشان را تمدید کنند. 
به این ترتیب صنف پوشاک به کلی مجتمع نور تهران را تصاحب کرد.
حالا اگر سری به مجتمع نور تهران بزنید، شاهد حضور گسترده صنف پوشاک و مهجوریت صنف آی تی در این مجتمع خواهید بود.
به گفته رییس پاساژ کامپیوتر ایران، بر اساس قانونی که مصوب شده است اعضای صنف آی تی تنها مجاز به فعالیت در طبقه همکف یک هستند و سایر طبقات به صنف پوشاک تعلق گرفته و نیمی از مالکیت این پاساژ هم به چند بانک واگذار شده است.
به گفته پاک ضمیر این اقدام موجب شد که صنف آی تی به سایر مراکز خرید و فروش کامپیوتر کوچ کنند؛ با این حال حضور این صنف موجب افزایش تردد در این منطقه شده و روی بازار کامپیوتر این منطقه تاثیری مثبت داشته است.


  آمدند ثواب کنند، کباب شدند
معدود فعالان صنف آی تی مجتمع نور تهران در این باره می گویند: با نیت خیر و با هزار امید به رونق بازار پذیرای این صنف شدیم و به قول معروف آمدیم ثواب کنیم، کباب شدیم. به گفته آنها در حال حاضر تنها در یک طبقه از این مرکز خرید فعالان صنف آی تی حضور دارند و این حضور کمرنگ موجب کاهش مراجعه خریداران کامپیوتر به این پاساژ شده است. به همین دلیل محدود کسبه آی تی هم در حال خروج از این بازار هستند.
یکی از فعالان بازار کامپیوتر رضا اما با بیان این که ورود این صنف به بازار تنها موجب افزایش تردد در منطقه شده است، گفت: بازار در رکود کامل است و هر روز خبری تازه درباره خروج اعضای این صنف از بازار کامپیوتر به گوش می رسد.

  • ۹۶/۰۴/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">