ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زهرا امیری ـ طرح خرید 850 میلیون تومان محتوای الکترونیکی توسط موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان همچنان بلاتکلیف مانده است.

«علیرضا طالب‌پور» مدیرعامل موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهر اظهار داشت: در ارتباط با خرید محتوای الکترونیکی فراخوانی انجام شده که به دنبال آن پانصد محصول عرضه شد و داوری این محصولات در اردیبهشت ماه سال جاری صورت گرفت.

وی گفت: سه گروه ادبی، اجتماعی و معارف اسلامی داوری محصولات را بر عهده داشته و نظرهای داوری از لحاظ کیفیت مطالب و اولویت‌بندی مشخص شده است.

وی افزود: اکنون با تک تک شرکت‌ها در رابطه با خرید محتوا درحال مذاکره هستیم و پس از آنکه محتواها تایید شدند کارخرید به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان با اشاره به اینکه قرار بوده محصولات منتخب در نمایشگاهی که حوزه موسسه تبیان برپا خواهد کرد، عرضه شود، گفت: روند پیشرفت خرید 850 میلیون تومان محتوای الکترونیکی مشکل اداری داشته و با هیچ مشکل بودجه‌ای مواجه نیست.

وی در عین حال از ارایه هرگونه توضیحات بیشتر در خصوص مشکلات اداری مورد نظر خودداری کرد.

طالب‌پور، در مورد اینکه چه مقدار از بودجه 850 میلیون تومانی تحویل موسسه تبیان شده گفت: در این مورد نیز نمی‌‌توانم پاسخی دهم.

در همین رابطه «محمد لاجوردی» مدیر پروژه خرید 850 میلیون تومان محتوای الکترونیکی در خصوص میزان اطلاعات دریافت و بررسی شده گفت: 49 شخص حقوقی و 28 شخص حقیقی محصولات خود را در روزهای 28، 29 و 30 فروردین ماه سال جاری در محل موسسه تبیان عرضه کردند.

وی در مورد نحوه اطلاع‌رسانی در این خصوص اظهار داشت: به دلیل اینکه این کار برای اولین بار انجام می‌شود، اطلاع‌رسانی آن ضعیف بود.

مدیر پروژه خرید 850 میلیون تومان محتوای الکترونیکی موسسه تبیان اظهار داشت: تعداد محصولات عرضه شده اشخاص حقیقی و حقوقی مجموعاً پانصد و چهل مورد بود که برخی از این محصولات شامل یک صد زیر مجموعه بودند.

لاجوردی ادامه داد: محصولات عرضه شده شامل سه گروه معارف، اجتماعی و فرهنگی و ادبی و هنری بود که محصولات 30 موسسه و شخص حقیقی و حقوقی در بخش معارف برگزیده شدند.

وی تصریح کرد: در بخش اجتماعات و فرهنگی یازده اثر و در بخش ادبی و هنری ده محصول 4 موسسه انتخاب شدند.

وی در مورداینکه داوری چه مدت به طول انجامید، افزود: بیست و پنج داور در 3 روز 28، 29 و 30 فروردین ماه سال جاری به ارزیابی محصولات پرداختند.

وی ملاک‌های داوری را، صحیح بودن اطلاعات، انطباق با مراجع و ماخذ اطلاعات کتابخانه‌ای،‌ جدید بودن اطلاعات، اخلاقی و مناسب با هنجارهای انسانی و چند رسانه‌ای بودن محصولات مبتنی بر متن، صوت و تصویر ذکر کرد.

وی دیگر ملاک‌های داوری را جذاب بودن محصولات برای جامعه به ویژه نسل جوان، میزان مستندات معتبر ارجاع شده، قابلیت تفکیک اجزا اطلاعات با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی عنوان کرد.

مدیر پروژه خرید 850 میلیون تومان محتوای الکترونیکی تصریح کرد: پس از ارزیابی و اولویت‌بندی اطلاعات عرضه شده و انتخاب محصولات در حال مذاکره برای ارزیابی ریالی آن هستیم.

لاجوردی گفت: پیشنهادهای تبیان در مورد محتواهای اولویت‌‌بندی شده به کمیته 3 نفره متشکل از نماینده سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و شورای عالی اطلاع‌رسانی ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: زمان اتمام خرید محتواهای الکترونیکی قابل پیش‌بینی نیست.

وی در پایان افزود: مقداری از بودجه خرید محتوای الکترونیکی تحویل موسسه تبیان شده اما نمی‌توانم میزان آن را اعلام کنم.

  • ۸۴/۰۳/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">