ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دبیر شورای هماهنگی روسای نظام پزشکی های استان تهران با اشاره به مبحث نسخه الکترونیک و معایب آن گفت: این طرح با ایرادات زیادی از جمله ناقص بودن زیرساخت ها و پلتفرم های مورد نیاز مواجه بوده و با اجرایی نشدن پیش نیازهای امنیتی و همچنین عدم اتصال به پرونده الکترونیک بیمار موجب بروز آسیب های غیرقابل جبران شده است.
 شیرین شجاعی در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با تاکید بر اصلاح هر چه سریعتر طرح نسخه نویسی الکترونیک افزود: درموارد قطعی برق یا اینترنت و همچنین در مواقع اورژانسی بیمار و پزشک از سهم بیمه خود گذشته و نجات جان بیمار در اولویت قرار می گیرد لذا باید تدابیری اندیشیده شود تا از بروز این ضررها پیشگیری شود.

وی به تعیین قیمت تمام شده خدمات پزشکی و ویزیت ها اشاره کرد و ادامه داد: باید مابه التفاوت قیمت تمام شده تا قیمت دستوری توسط دولت پرداخته شود و مردم متحمل هزینه های درمانی نشوند.

شجاعی اجرای قانون پرداخت 70 درصد هزینه درمان توسط سازمان های بیمه گر را ضروری دانست و اظهار کرد: اجرای این قانون سبب کاهش فشار از جیب مردم شده و از ورشکستگی و ترک فعالیت بسیاری از مراکزدرمانی و همکاران پیشگیری می کند .

به گفته رئیس نظام پزشکی شهرستان قدس اجرایی کردن صحیح و اصولی نظام ارجاع و سطح بندی خدمات براساس قواعد کارشناسی می تواند از بروز مشکلات جلوگیری کرده و سبب ارتقاء سلامت عمومی جامعه شود.

وی با اشاره به قاعده فقهی «لاضرر و لا ضرار» که در اسلام هرگونه ضرر و زیان به بندگان ممنوع بوده و در صورت ایجاد هر ضرری باید آن را تلافی کرد؛ یاد آور شد: پس باید بیمه ها ۷۰ درصد تعرفه بخش دولتی و خصوصی را که در قانون جز وظایفشان آمده، بپردازند؛ چون این مساله باعث می شود روزانه هزاران آسیب و ضرر غیر قابل جبران به مردم وارد شود .

وی یاد آور شد : اجرایی کردن برنامه نسخه الکترونیک در هیچ شرایطی نباید به هیچ یک از مردم و یا هیچ یک از اعضای کادر درمان ضرر و آسیبی برساند و می بینیم که برنامه فعلی با این حجم از ایرادات روزانه به صدها و هزاران نفر ضرر مالی و گاها جانی می رساند، و یا تعرفه های دستوری که خارج از کار کارشناسی تعیین و ابلاغ می شود باید به طور جدی بازنگری و اصلاح شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">