ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خسته نباشید

| شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۲۹ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - حجم برخی مشکلات، ابهامات و تخلفات در حوزه فاوا به قدری افزایش یافته که حتی مردم عادی و افراد کم سن و سال هم می‌توانند به وضوح آنها را پیش چشم خود ببیند.

لذا بدون کلی‌گویی بد نیست برخی از این موارد را بررسی کنیم.

1- پیامک‌های تبلیغاتی که زمانی امان مردم را بریده بودند و چندین و چند جلسه، مصوبه و سامانه هم برای آنها برگزار، ابلاغ و ساخته شده بود تا به اصطلاح مهار شوند، این روزها در یک دهن‌کجی آشکار به قانون، نه تنها کاسته نشدند، بلکه حالا دو چندان هم شده‌اند تا دو پیام را به مردم بدهند، نخست آنکه قوانین ظاهرا کاغذپاره‌هایی بیش نیستند و دوم این که قانون‌گذاران ظاهرا کاری به اجرا شدن یا نشدن قوانین ندارند.
2- در حالیکه در یک‌سوی شهر تهران بعد از کلی مصوبه و قانون و پرداخت میلیاردها تومان پول بابت حق‌پروانه، دو شرکت مجوز فعالیت قانونی به عنوان اپراتور پستی را دریافت می‌کردند، در سوی دیگر شهر عده‌ای بدون توجه به این بروکراسی‌های بی‌فایده! انبوهی از اپراتورهای پستی را تحت عنوان اپلیکیشن! راه‌اندازی کرده و شهر پر شده از موتورسواران آنها که در حال جابجایی بسته‌ها و اموال مردم هستند. این وضعیت چیزی شبیه به موسسات مالی غیرمجاز است که در پیش چشم بانک مرکزی سبز شدند و مردم هم به حق با خود می‌گویند حتما کار ایشان قانونی است که هستند و کسی کاری به کارشان ندارد. (بی‌خبر از آنکه اگر روزی مثل موسسات مالی غیر مجاز مشکلی برایشان رخ دهد و سراغ مسوولان بروند، لابد این پاسخ غیرقابل توجیه را خواهند شنید که لیست اپراتورهای مجاز روی سایت رگولاتوری بود و شما باید از آنها خدمات می‌گرفتید!)
3- این روزها ظاهرا در حوزه ICT مشکلات گلچین شده و رسیدگی می‌شوند و اتفاقا هر چه سطحی‌تر و دم دستی‌تر باشند، شانس رسیدگی به آنها بیشتر می‌شود. از این رو در میان انبوهی از مشکلات گسترده، کلان و اپراتورهایی که بدون هیچ مجوزی مشغول به کار هستند، اگر کسی در شبکه‌های اجتماعی مثلا اعلام کند که یخچال هوشمندی خریده که دما را به درستی نشان نمی‌دهد، بلافاصله با انبوهی از واکنش مسوولانی مواجه می‌شود که در شبکه‌های اجتماعی بیدار و در دسترس هستند و وعده رفع مشکل را به او می‌دهند و البته مشکل مذکور را رفع کرده و گزارش آن را در صفحات خود منتشر می‌کنند. (و لابد همه باید آن را عملکرد یک مسوول محسوب کرده و از این بابت قدردان هم باشند و بگویند خسته نباشید.)

(منبع:فناوران)

  • ۹۶/۰۷/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">