ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خطایاب املایی زبان فارسی رونمایی شد

| پنجشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۸۹، ۰۳:۲۲ ق.ظ | ۰ نظر

نرم‌افزار 'ویراستیار' به عنوان نخستین نرم‌افزار خطایاب املایی به همت کارگروه خط و زبان فارسی در محیط رایانه‌ای دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی در سالن دولت الکترونیکی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، قائم مقام دبیر شورای عالی اطلاع رسانی در مراسم رونمایی از نرم‌افزار خطایاب املایی خودکار در زبان فارسی اظهار داشت: بستر خدمات الکترونیکی نیازمند رابطی است که ارایه هر نوع خدماتی از طریق این ملزومات برای تمام اقشار قابل استفاده باشد.

حجت‌الاسلام 'سعیدسالاریان' با بیان اینکه در حال حاضر زبان فضای رایانه غیرفارسی است و برای برخی اقشار مردم استفاده از آن دشوار است، تاکید کرد باید فضاهای رایانه‌ای بگونه‌ای طراحی شود که بتوان از خدمات الکترونیکی براحتی استفاده کرد.

وی، نرم‌افزار خطایاب املایی خودکار زبان فارسی را از جمله پروژه‌های سرآمد این بخش عنوان کرد و افزود: ارایه رسمی این نرم‌افزار همزمان با برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک آغاز شده است و از هفته آینده نسخه کامل آن روی سایت شورای عالی اطلاع رسانی و در قالب لوح فشرده در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

به گفته سالاریان، نسخه‌های بعدی این نرم‌افزار برای فضاهای دیگر مانند تلفن همراه ارائه خواهد شد.

نرم‌افزار ویراستیار از تمام سیستم عامل‌ها و محیط‌ های رایانه‌ای پشتیبانی می‌کند و قابلیت خطایابی املایی، ‌ویرایش و اصلاح علایم نگارشی، مبدل پینگلیش،‌ مبدل اعداد، تقویم و تکمیل خودکار کلمه را دارا است.

  • ۸۹/۰۸/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">