ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خوب، بد، زشت

| شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۶، ۰۹:۳۱ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - ظرف 10 روز گذشته تقریبا سه روز در میان یک اتحادیه و انجمن جدید در حوزه ICT تاسیس شد که در نوع خود بی‌سابقه بود.

ابتدا خبر تشکیل انجمن صنفی شرکت‌های نرم‌افزاری رسید، چند روز بعد خبر تشکیل اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی و چند روز بعد هم خبر تشکیل انجمن صنفی نمایش ویدیوی آنلاین.

این که تا فردا که می‌شود سه روز بعد از تشکیل انجمن آخر، یک تشکل جدید دیگر نیز فعال نشود، البته امری محال نیست.

حالا دیگر شمردن و بخاطر سپاری نام تشکل‌های زیرشاخه ICT در بخش خصوصی تقریبا کار سختی شده است. در این میان اما شاهد دو رویکرد کاملا متناقض به این حجم از تکثر بودیم.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای که خود را یگانه نماینده کل بخش خصوصی حوزه فاوا می‌داند، طبعا نسبت به این رویه موضع منفی گرفت و با عباراتی همچون غیرقانونی بودن ایشان، تهدید به پیگیری و طرح شکایت کرد. بماند که در حالیکه برخی مدیران فعلی و سابق این سازمان، اقدام مذکور را بد می‌دانستند، برخی نیز پاسخ‌هایی دادند که البته موضوع این نوشتار نیست.

در نگاهی متفاوت اما تشکل‌های زیرمجموعه اتاق بازرگانی ایران که تعداد آنها نیز کم نیست، واکنشی نسبت به هم‌صنف‌های تازه‌تاسیس خود نداشتند. در این میان اما اتحادیه صنف فناوران رایانه، مشخصا تشکیل یکی از این تشکل‌های جدید را خوب دانسته و از آن استقبال هم کرد.

 پس تا اینجا برخی رویه مذکور را بد می‌دانند و برخی خوب و البته لازم.

به عنوان یک ناظر بیرونی، بدون ورود به این که کدام مدل (وحدت یا کثرت) مناسب‌تر است و در دنیا روال چگونه‌ است، نباید از بخش ناخوشایند و زشت این ماجرا غافل شد.

پای صحبت تقریبا تمام تشکل‌های خصوصی حوزه فاوا که بنشینید، یکی از قدیمی‌ترین و مهمترین انتقاداتشان، وجود متولیان متعدد دولتی و تغییر رویکردها با تغییر دولت‌هاست. اما موضوع اینجاست که پس چرا فعالان بخش خصوصی نتوانسته‌اند از چنین رویه‌ای پرهیز کنند و بستر لازم را فراهم کنند؟

به این پرسش اما می‌توان از هر سمت این ماجرا پاسخ داد، کما این که در خلوت و جلوت، یک طرف دیگری را به فساد و خیانت متهم می‌کند و طرف دیگر نیز ایشان را به تمامیت‌خواهی و ناکارآمدی متهم می‌کند.

علت هر چه باشد، تفاوتی در نتیجه نمی‌کند و بخش خصوصی در حالی خواستار درمان یکی از امراض مزمن دولتی در حوزه فاواست که خود نیز از سال‌ها قبل به آن مبتلاست و درمان آن را نیافته است. (منبع:فناوران)

  • ۹۶/۰۶/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">