ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دانشنامه حج روی اینترنت قرار گرفت

| دوشنبه, ۶ آبان ۱۳۸۷، ۰۳:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

دانشنامه «حج در اسلام» با محتوای 854 مطلب شامل گزیده مقالات و کتاب، چکیده پایان‌نامه، پرسش و پاسخ و نگارخانه به همت محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی روی پایگاه اینترنتی حوزه علمیه قم قرار گرفت.

به گزارش مرکز خبر حوزه علمیه قم، قاسم ترخان؛ مدیر پایگاه حوزه، هدف از تولید این دانشنامه را ارائه مطالب و منابعی معتبر برای پژوهشگران و روحانیون کاروان‌ها در آستانه فرا رسیدن موسم حج عنوان کرد.

ترخان افزود: این دانشنامه درقالب 19نمایه اصلی و 50 نمایه فرعی با ساختاری درختی هم اکنون در اختیار کاربران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این دانشنامه طی سه ماه تولید شده است، اظهار داشت: در این دانشنامه 72 مطلب درباره ابعاد و آثار حج، 17 مطلب با محتوای نقد وهابیت و 31 مطلب با محتوای حج، ولایت و اهل بیت(ع) وجود دارد.

با اشاره به نمایه های اصلی و فرعی این دانشنامه گفت: اهمیت و جایگاه حج، پیشینه تاریخی،حج، ولایت و اهل بیت(ع)، مناسک و احکام حج، دلایل فقهی و فلسفه احکام حج، ابعاد و آثار حج، دعاها و حج از جمله نمایه‌های اصلی این دانشنامه است.

وی عربستان و اماکن مرتبط با حج، حج و انقلاب اسلامی را از دیگر نمایه‌های اصلی این دانشنامه عنوان کرد و ادامه داد: حج و نقد وهابیت، سفرنامه های حج، حج از منظر بزرگان، حج در سیمای ادب فارسی، دانستنی‌هایی از حج، مراکز تحقیقاتی در موضوع حج، پایان نامه‌ها، کتاب و کتاب شناسی حج از جمله دیگر نمایه‌های اصلی این دانشنامه است.

علاقمندان برای دسترسی به این دانشنامه می‌توانند به آدرس http://www.hawzah.net/Hawzah/Subjects/Subjects.aspx?id=68754&%20 مراجعه کنند.

  • ۸۷/۰۸/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">