ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درآمد وزارت ICT رشد کرد

| شنبه, ۶ بهمن ۱۳۸۶، ۰۱:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

بر اساس بودجه پیشنهادی سال 1387، در بخش‌های مختلف ICT کشور، شاهد درصدهای خوبی از رشد و ارتقاء هستیم.

احمد بزرگیان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، اظهار داشت: بر اساس لایحه بودجه سال 1387، بیشترین رشد درآمدی ICT، مربوط به استان‌های کردستان و سیستان و بلوچستان با رقم بیش از 26 درصد است و این امر نشان‌ می‌دهد که در این استان‌ها، کارهای بیشتر و بهتری صورت خواهد گرفت و توسعه سریع‌تری را نیز شاهد خواهیم بود.

وی، افزود: براساس بودجه پیشنهادی دولت به مجلس، در بیشتر استان‌های کشور، رشد درآمدی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را شاهد هستیم.

بزرگیان، به منفی بودن رشد درآمدی شرکت ارتباطات زیرساخت اشاره کرد و گفت: این رشد منفی، به علت واگذاری‌هایی است که صورت گرفته و می‌گیرد و طبیعتا درآمد زیرساخت کاهش می‌یابد.

به گفته نماینده مجلس هفتم، در بخش ارتباطات سیار، علاوه بر 9.44 درصد رشد درآمدی، با رشد 330 درصدی در هزینه‌ها مواجه هستیم که صرف امور توسعه‌ای خواهد شد.

وی گفت: برای شرکت فناوری اطلاعات در سال 1387، درآمدی پیش‌بینی نشده است، چرا که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته براساس خصوصی‌سازی و اجرایی شدن اصل 44، شرکت فناوری اطلاعات در سال آینده از مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خارج خواهد شد.

بزرگیان، به بخش شرکت خدمات هوایی پیام اشاره و خاطرنشان کرد: در این بخش رشد 14.9 درصدی درآمدها و چهار و شش دهم درصدی هزینه‌ها را خواهیم داشت.

وی، همچنین تصریح کرد: مجموع "درآمد و هزینه‌ها" در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های تابعه برای سال 1387، به ترتیب "4.5 و 14.8 درصد" رشد نشان می‌دهد.

بزرگیان، در پایان اظهار داشت: بر اساس آنچه در برنامه چهارم توسعه اقتصادی کشور پیش‌بینی شده، بخش ICT به خصوص در حوزه تلفن ثابت، تلفن سیار و نیز ارتباطات اینترنتی رشد بسیار خوبی را نشان می‌دهد، به گونه‌ای که در برخی موارد از برنامه توسعه نیز پیشی گرفته است.

  • ۸۶/۱۱/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">