ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درآمد 40 میلیون دلاری اپل از بازیافت

| يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۲:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

اپل اخیرا روی انرژی پاک و تجدیدپذیر سرمایه گذاری زیادی کرده است و در حال حاضر ۹۳ درصد از تاسیسات و کارخانه های اپل از انرژی تجدیدپذیر استفاده می کنند. این شرکت در اوایل فروردین در جریان یک کنفرانس خبری اعلام کرد که در راستای این رویکرد جدید، برای جداسازی قطعات آیفون تا کوچک ترین قطعه، از رباتی به نام لیام استفاده می کند. این ربات توانایی جداسازی قطعات تشکیل دهنده آیفون تا کوچک ترین قطعه را دارا است. بنابراین می توان آن را دوباره بازیافت کرد. با این حال، گزارش سالانه محیط زیست اپل نشان می دهد که این رویکرد موفقیت های خوبی را برایش به ارمغان آورده است.
PhoneArena- اپل در گزارش سالیانه محیط زیستی خود اعلام کرد که این شرکت از بازیافت و ذوب کردن قطعات از جنس طلا در دستگاه های الکترونیکی، توانسته بیش از ۴۰ میلیون دلار درآمد کسب کند.
در این گزارش همچنین آمده است که اپل در سال گذشته علاوه بر 27/66 میلیون کیلوگرم استیل، آلومینیوم، شیشه و دیگر مواد صنعتی، توانسته از دستگاه های قدیمی 1/102 تن طلا نیز استخراج کند. با احتساب پول هر اونس طلا می توان گفت که اپل تنها از طلاهای استخراجی توانسته ۴۰ میلیون دلار کسب درآمد کند.
بر اساس این گزارش در هر کامپیوتر دسکتاپ حدود ۹ دلار فلز قیمتی وجود دارد و در هر گوشی هوشمند مانند آیفون در حدود ۲۵ تا ۳۰ میلی گرم طلا استفاده شده است که در حدود یک دلار ارزش دارد. طلا در اتصال ها و دیگر اجزای پردازشی، مورد استفاده قرار می گیرد.
دلیل استفاده از طلا در وسایل الکترونیکی این است که طلا به دلیل انعطاف پذیری بالا و همچنین مقاومت در برابر تیرگی، گزینه خوبی برای ساخت قطعات الکتریکی به حساب می آید. با توجه به فروش میلیونی دستگاه های اپل، منطقی است که طرح بازیافت اپل بتواند درآمد زیادی را برای این شرکت به همراه داشته باشد.
براساس این گزارش، اپل همچنین از بازیافت وسایل الکترونیکی خود توانسته مقداری نقره به ارزش 107/577 دلار و مس به ارزش 647/858 دلار کسب کرده است. این آمار و ارقام به خوبی نشان می دهد که اقدام و ایده اپل باری بازیافت محصولات فروخته شده اش به خوبی جواب داده است و توانسته درآمد خوبی را در این زمینه کسب کند. (منبع:فناوران)

  • ۹۵/۰۱/۲۹

اپل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">