ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درآمد 45 هزار میلیارد ریالی دولت از ایرانسل

| جمعه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۴:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

طی چهارسال گذشته ایرانسل هر 18 ساعت یک شهر یا دهستان و 14 روستای کشوررا تحت پوشش قرار داده است.

مدیرعامل ایرانسل از درآمد 4500 میلیارد تومانی دولت از محل پروژه ایرانسل طی چهار سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، مهندس علیرضا قلمبر دزفولی در مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط‌عمومی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی سخنانی گفت: طی 42 ماه گذشته، دولت سالیانه به طور متوسط هزار میلیارد تومان از محل پروژه ایرانسل درآمد مستقیم داشته است.

وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری خارجی انجام گرفته نیز با تائید سازمان سرمایه‌گذاری خارجی وزارت امور اقتصاد و دارایی در این مدت 1.2 میلیارد دلار بوده است.

دزفولی تعداد BTSهای نصب شده ایرانسل در سطح کشور را بیش از 12 هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: هر سال نسبت به سال قبل، به طور متوسط بیش از 50 درصد بر تعداد BTSهای ایرانسل در سطح کشور افزوده شده است.

مدیرعامل ایرانسل با اشاره به اینکه با پوشش بیش از هزار و پانصد شهر و دهستان، اکثر شهرهای پرجمعیت کشور تحت پوشش خدمات ایرانسل قرار دارند، از تحت پوشش قرار گرفتن بیش از 17 هزار روستای کشور خبر داد و افزود: آمارها نشان می‌دهد که از زمان شروع به کار ایرانسل هر 18 ساعت یک شهر و یا دهستان و در همین زمان 14 روستای کشور تحت پوشش خدمات ایرانسل قرار گرفته اند.

وی همچنین از عرضه سرویس‌های جدید ایرانسل نظیر منطقه طلایی، خدمات مبتنی بر موقعیت، شبکه اختصاصی همراه و بانکداری همراه در آینده خبر داد.

وی اظهار داشت: ایرانسل در سال 88 موفق به برقراری رومینگ سیم کارت‌های اعتباری برای نخستین بار در کشور شد و اکنون امکان رومینگ سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل با 92 کشور و 151 اپراتور و رومینگ سیم کارت های اعتباری ایرانسل با 18 کشور جهان فراهم شده و به سرعت در حال گسترش می‌باشد.

وی از تحت پوشش قرار گرفتن 10 شهر در گستره 6 استان توسط خدمات وایمکس ایرانسل خبر داد و گفت: درحال حاضر امکان ارایه خدمات شبکه خصوصی مجازی (VPN) و VoIP نیز فراهم شده و برای ارایه این سرویس‌ها منتظر مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستیم.

دزفولی متوسط درآمد حاصل از خدمات باند پهن همراه از کل درآمد اپراتورهای دنیا بدون احتساب پیامک را 9 درصد عنوان کرد و افزود: این عدد در کشور ما کمتر از دو درصد است.

وی ادامه داد: در جهان طی 5 سال و در فاصله سال‌های 2003 تا 2008، میزان درآمد کسب شده از سرویس‌های دیتای همراه توسط اپراتورهای جهان 7 برابر شده اما این میزان در کشور ما حداکثر 2 درصد بوده است که ناشی از عدم استفاده از برنامه‌ها و خدمات کاربردی روش شبکه دیتای همراه می‌باشد.

دزفولی، نقش دولت در توسعه باند پهن موبایل را ایجاد رقابت با اعطای پروانه بهره‌برداری در حوزه خدمات باند پهن، تخصیص بودجه برای حمایت مالی از پروژه‌های خاص مانند بهداشت همراه، تجارت همراه و آموزش همراه و توسعه پهنای باند اینترنت کشور از طریق همکاری با موسسات بین‌المللی و داخلی دانست.

وی، راه توسعه را، توسعه باند پهن دانست و افزود: بهترین گزینه برای توسعه باندپهن نیز باندپهن همراه است.

مدیرعامل ایرانسل، بسترهای ارتباطی ایرانسل در حوزه باند پهن را ایجاد زیرساخت‌های پایدار و پیشرفته مبتنی بر فناوری‌های نسل 2.75 در سطح کشور، ایجاد بستر ارتباطی پرسرعت بی‌سیم مبتنی بر فناوری نوین وایمکس، ایجاد نخستین پورتال عرضه محصولات الکترونیکی ویژه تلفن همراه به عنوان اولین تجربه تجارت همراه در کشور ، عرضه محصول منحصربفرد سیم کارت پیام رسان ویژه کاربران حرفه ای دیتا و تله متری ، ایجاد بزرگترین مرکز تماس شبانه روزی خاورمیانه و مراکز تماس منطقه ای با گویشهای محلی، توسعه همکاری با بانکها در راستای توسعه خدمات بانکداری همراه، ارائه سرویسهای پیام چند رسانه ای و GPRS بعنوان خدمات مبتنی بر دیتا و ایجاد سیستم بیلینگ پیشرفته، چابک و منعطف برای ارائه سرویسهای صوت و دیتا با تعرفه های متنوع عنوان کرد.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: وظیفه اپراتورها ایجاد بستر ارتباطی است و کاربرد و خدمات باید از طریق شرکت‌ها و نهادهای دیگر صورت گیرد و تسهیل و دسترسی در تعریف و ارایه خدمات، نیازمند همکاری دولت و دیگر نهادهای کشور است.

  • ۸۹/۰۲/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">