ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درخواست برای کاهش تعرفه واردات گوشی

| سه شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۸۵، ۰۸:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و گوشی تلفن همراه گفت: پیشنهاد تعرفه ‪ ۱۵‬تا ‪ ۲۰‬درصد گوشی تلفن همراه و تعدیل تعرفه ‪ ۶۰‬درصدی این محصول توسط این اتحادیه به کمیسیون ماده یک مجلس ارسال شده است.

"ابراهیم درستی" روز سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه جشنواره ارتباطات سیار، گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی افزود: به دلیل افزایش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه در فروردین و اردیبهشت ماه امسال، ‪ ۶۳‬میلیون دلار گوشی در این مدت وارد شد، در صورتی که در مدت مشابه سال قبل، واردات گوشی ‪ ۳۳‬میلیون دلار بوده است.

وی اظهار داشت: اکنون بی‌نظمی بسیاری به دلیل این تعرفه در بازار گوشی حاکم است و بررسی تعدیل تعرفه در شرایط کنونی یک اقدام ضروری است تا بتوان به بازار ثبات بخشید.

درستی ادامه داد: واردکننده های قانونی گوشی تلفن همراه در شرایط کنونی بازار نمی‌توانند با قاچاقچیان گوشی رقابت کنند، زیرا آنها به صورت انبوه گوشی وارد کرده و با قیمت ارزان به بازار عرضه می‌کنند، و خریدار نیز بی‌اطلاع از قاچاق بودن کالا و گارانتی تقلبی، به استقبال گوشی‌های ارزان قیمت می‌روند.

نخستین جشنواره بین‌المللی ارتباطات سیار، گوشی تلفن همراه و تجهیزات جانبی امروز آغاز شد و تا ‪ ۱۷‬شهریور ماه ادامه دارد.

به گفته "درستی" ، ارتباط مستقیم عرضه‌کننده گوشی تلفن همراه و تولیدکننده و حدف واسطه‌ها را مهمترین هدف از برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی ارتباطات سیار، گوشی تلفن همراه و تجهیزات جانبی است.

این جشنواره به مدت چهار روز در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

همچنین در روز پایانی کالاهای به نمایش گذاشته شده در این جشنواره در معرض فروش قرار می‌گیرد.

  • ۸۵/۰۶/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">