ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درخواست برای کاهش شکاف زبانی در اجلاس WSIS

| جمعه, ۲۷ آبان ۱۳۸۴، ۰۴:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

ITanalyze.ir - توجه به مساله چند زبانی اینترنت همچنان یکی از موضوعات کشورهای حاضر در اجلاس سران درباره جامعه اطلاعاتی است.

در حال حاضر این نگرانی بیشتر از سوی کشورهای آفریقایی دیده می شود به همین منظور اتحادیه آفریقا به دنبال یافتن راه کارهای جدید جهت کسب اطمینان از گسترش بحث چند زبانی در فضای مجازی هستند. نمایندگان کشورهای آفریقایی حاضر در اجلاس با ارایه طرح های مختلفی سعی در جلب توجه سایر کشورها به موضوع شکاف زبانی در جامعه اطلاعاتی هستند.

در طرح های ارایه شده از سوی کشورهای آفریقایی بر اهمیت زبان های محلی در محیط آنلاین تاکید شده است.در بیانیه پایانی مذاکره کنندگان تاکید شده که زیان های محلی و منطقه ای بخشی از هویت انسانها محسوب می شود و چنانچه مردم بخش های مختلف دنیا نتوانند با زبان خودشان با سایرین ارتباط برقرار کنند، متعاقباً قادر به ورود به تصمیم سازی های جهانی به شکل موثر نخواهند بود.

سخنرانان همچنین خواستار فراهم سازی امکان طراحی و بهره برداری از نرم افزارهای سیستم عامل و موتورهای جست و جوی آنلاین به زبان های محلی شدند.

  • ۸۴/۰۸/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">