ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درخواست بیمه مرکزی برای دسترسی به سامانه پلیس

| دوشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۶، ۰۴:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد در سال جدید بار دیگر امکان دسترسی شرکت های بیمه به سامانه نیروی انتظامی برای انجام استعلام های ضروری بیمه خودرو فراهم شود.

شهریورماه پارسال بود که دسترسی بیمه مرکزی به اطلاعات وسائل نقلیه موتوری زمینی دارای پلاک ملی، اطلاعات کروکی های تصادف، اطلاعات نمرات منفی و گواهینامه های صادر شده از سوی نیروی انتظامی با اختلال روبرو شد.
در آن زمان یک مقام آگاه در بیمه مرکزی در گفت و گو با ایرنا گفت: نیروی انتظامی بر ایجاد یک شبکه ایمن و اختصاصی بین 2 نهاد تاکید دارد.
قطع شدن تبادل آنلاین اطلاعات مربوط به وسائل نقلیه، در اموری مانند صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت شرکت های بیمه اخلال ایجاد کرد و حتی سرویس های برون سازمانی مانند طرح قطع سهمیه سوخت خودروهای دیزلی فاقد بیمه نامه را که به اطلاعات درست نیاز مبرمی داشت، با چالش های جدی روبرو کرد.
بر پایه این مشکلات ایجاد شده، رییس کل بیمه مرکزی در بازدید نوروزی خود از واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان، بر اهمیت و اولویت این بخش برای توسعه صنعت بیمه تاکید کرد و بخش فناوری اطلاعات را در کنترل و نظارت عملیات شرکت های بیمه، روند صدور و پرداخت خسارت و نیز کنترل توانگری شرکت ها و فعالیت مجموعه شبکه فروش موثر دانست.
به گزارش دوشنبه تارنمای بیمه مرکزی، «عبدالناصر همتی» ابراز امیدواری کرد با همکاری نیروی انتظامی امکان استفاده دوباره از سامانه نیروی انتظامی برای انجام استعلام های ضروری بیمه خودرو فراهم شود.
همتی از شرکت های بیمه خواست با توجه ویژه به بخش فناوری اطلاعات، آن را در صدر برنامه های توسعه ای خود قرار دهند.
در این بازدید، مسئولان فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی از مراحل پیشرفت سامانه سنهاب و قابلیت های آن بویژه برای تکمیل عملیات صدور صورتحساب عملیات بیمه اتکایی قانونی و ارسال برخط اطلاعات رشته شخص ثالث گزارشی ارایه کردند.
سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه (سنهاب) در آغاز برای بهبود وضعیت آمار و اطلاعات شرکت های بیمه و سهولت دسترسی اطلاعات عملکردی صنعت با هدف ارایه به دستگاه های نظارتی و وزارت امور اقتصادی و دارایی تعریف شد.
این سامانه در ادامه فعالیت خود، اهدافی چون تجمیع اطلاعات و فراهم سازی امکان نظارت و هدایت شرکت های بیمه و صنعت بیمه را پیگیری کرد.
طراحی این سامانه از دی ماه سال 1390 در دستور کار واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی قرار گرفت و اکنون بخش های مهم و اصلی آن طراحی و به بهره برداری رسیده است.
انجام تکالیف قانونی ساز برای تهیه سامانه جامع نظارتی، سهولت دسترسی به آمار و اطلاعات عملکردی شرکت های بیمه با هدف اشراف اطلاعاتی بر صنعت بیمه، امکان ارایه خدمت های ارزش افزوده به بیمه گذاران و همچنین شرکت های بیمه، تمرکز اطلاعات مهم و اساسی صنعت بیمه، ارایه گزارش ها و داده های مورد نیاز به وزارت امور اقتصادی و دارایی و تغذیه اطلاعاتی سامانه یکپارچه اطلاعات اقتصادی کشور با داده های صنعت بیمه از اهداف طراحی این سامانه الکترونیکی است.

  • ۹۶/۰۱/۰۷

پلیس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">