ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت با اشاره به اجرای طرح رجیستری از ۲۸ مهرماه گفت: از ۳ مهرماه که اعطای ارز مبادله ای برای واردات تلفن همراه  متوقف شده نگرانی‌هایی را در سطح بازار به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید محمود سفار رئیس انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: حدود دو سال از فعالیت این انجمن به عنوان یکی از انجمن‌های زیرمجموعه اتاق بازرگانی ایران می‌گذرد و در طول این مدت پیگیری‌های لازم توسط اعضای آن برای اجرایی شدن طرح ریجستری تلفن‌های همراه انجام شده و سرانجام دولت این طرح را به تصویب رساند و قرار است از 28 مهر ماه شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد:اجرای طرح مذکور می‌تواند در شفافیت بازار این محصول و ارتقای جایگاه خدمات پس از فروش آن مؤثر باشد. از طرفی مصرف کننده نیز می‌تواند با خیال راحت در مورد قانونی بودن کالایی که قصد خرید آن را دارد، اقدام کند.

وی ادامه داد: البته بر اساس تصمیم اخیر بانک مرکزی در مورد توقف اختصاص ارز مبادله‌ای برای واردات موبایل به داخل کشور، شاهد مشکلاتی هستیم که نگرانی‌هایی را در مورد تأمین نیاز بازار در پی دارد. انتظار می‌رفت که با توجه به مصوبه دولت مبنی بر اجرای طرح رجیستری و جلوگیری از ورود قاچاق این محصول به داخل کشور و مشکلاتی متعددی که ابتدای امر در اجرای  طرح به چشم می خورد ، همچنان ارز مبادله ای در اختیار واردکنندگان قرار می گرفت تا بازار با کمبود عرضه مواجه نگردد.

سفار در مورد اهمیت استفاده از ارز مبادله ای در روند واردات تلفن همراه، گفت: از آنجا که تنها بین 5 تا 10 درصد واردات این محصول به صورت قانونی انجام می شود و  واردات آن پرهزینه تر و زمان بر تر از قاچاق آن است، برای همین لازم است برای تامین کالای بازار با درنظر گرفتن ارز مبادله ای تا حدی سطح واردت قانونی را افزایش داده و مشوقی باشد برای شرکت های واردکننده  تا پس از اجرای طرح رجیستری این مسیر را بدون نگرانی  ادامه دهند.

این فعال اقتصادی ادامه داد: دولت باید فرصت سه ماهه ای را برای شرکت های واردکننده در نظر بگیرد و اجازه دهد که همچنان برای واردات از ارز مبادله ای استفاده کنند تا با اجرای طرح رجیستری با کمبود کالا در بازار مواجه نشویم.

 در پایان رئیس انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی ، با اعلام آمادگی  کامل انجمن جهت اجرای طرح رجیستری ،هماهنگی بیشتر سازمانهای ذیربط و استمرار تخصیص ارز مبادله ای برای واردات تلفن همراه را مورد تاکید قرار داد.

  • ۹۶/۰۷/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">