ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمریکا، انگلیس، استرالیا، نیوزلند و کانادا از شرکت های مشهور فناوری خواسته اند با ایجاد آسیب پذیری های عمدی در خدماتشان جاسوسی سایبری از کاربران را تسهیل کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، دولت های این کشورها که به کشورهای گروه پنج چشم شهرت دارند، از موسسات آی تی خواسته اند مشکلاتی عمدی در خدمات و محصولات رمزگذاری شده شان به وجود آورند تا آنها بتوانند هر زمان که خواستند از کاربران اینترنت جاسوسی کنند و اطلاعات خصوصیشان را به سرقت ببرند.

بیانیه دولت های یادشده در این زمینه حاصل برگزاری نشستی در هفته گذشته بین سران سازمان های اطلاعاتی این پنج کشور است که در این خصوص طیف گسترده ای از موضوعات مرتبط با فناوری بحث شده است.

البته در بیانیه یادشده ادعا شده ایجاد مشکلات عمدی تنها برای دسترسی قانونی به وسایل الکترونیک مردم و داده های ذخیره شده در آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

با این حال تجربه گذشته نشان می دهد دولت های یادشده نهایت سوءاستفاده را از آسیب پذیری های ایجاد شده توسط شرکت های فناوری به عمل می آورند.

  • ۹۷/۰۶/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">