ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درگاه‌های ایران و ایران مردم ادغام می‌شود

| دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۸۹، ۰۷:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

معاون توسعه و مدیریت شبکه شرکت فناوری اطلاعات ایران گفت: به منظور جلوگیری از سردرگمی دستگاه‌ها دو پورتال ملی "ایران " و "ایران مردم "با یکدیگر تلفیق خواهند شد.

علی اصغر انصاری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تلفیق پورتال "ایران " و "ایران مردم " گفت: در حال حاضر دو پورتال با عنوان پورتال ملی وجود دارد که هر دو پورتال دارای مصوبه قانونی هستند و برای تلفیق یک دو پورتال یک شورای راهبردی برای بررسی چگونگی فعالیت این دو درگاه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در حالی که همکاری با هر دو پورتال به دستگاه‌های دولتی تکلیف شده، این دوگانگی سبب ایجاد سردرگمی دستگاه‌ها شده بود، که در نهایت این تفاهم نامه با هدف ایجاد هم‌افزایی بین دو پورتال شکل گرفت و تا تمامی منابع، اعم از نیروی انسانی، زیر ساخت و برنامه‌ها و خدمات را یکپارچه شود.

وی با بیان اینکه در همین راستا اقداماتی از سوی هر یک از این دو پورتال انجام شده، گفت: موضوع کار پورتال‌های "ایران " و "ایران مردم " تفاوت‌هایی دارد و برای مثال درگاه "ایران مردم " در حال حاضر بیشتر جنبه اطلاع‌رسانی خدمات الکترونیکی را دارد، در حالی که در درگاه "ایران " خدمت یا لینک مربوطه را به ارایه می کند و با تلفیق این دو پورتال سعی در یکپارچه شدن ظرفیت‌ها و امکانات به وجود آمده داریم.

معاون توسعه و مدیریت شبکه شرکت فناوری اطلاعات ایران، هم چنین در خصوص زمان‌بندی این برنامه، گفت: روز گذشته در معاونت راهبردی ریاست جمهوری صحبت‌هایی در خصوص معرفی و شکل‌گیری تیم شورای راهبردی و انجام سایر امور انجام شد.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به مدیریت پورتال‌ ایران توسط وزارت ارتباطات و پورتال مردم توسط معاونت مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و این تفاوت مدیریتی پیشنهاد یکی شدن این دو پورتال از سوی چه دستگاهی ارائه شده، گفت: پیشنهاد این ادغام از پیش مطرح شده بود و صحبت‌های نهایی در این خصوص در یک جلسه مشترک با حضور معاون برنامه ریزی راهبردی ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون نوسازی و تحول اداری ریاست جمهوری انجام شد.

  • ۸۹/۰۵/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">