ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دستور شفاف‌سازی فضای اینترنت در ایران

| پنجشنبه, ۳ آذر ۱۳۸۴، ۰۳:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

مقامات عالی‌رتبه کشور، دستور شفاف‌سازی فضای اینترنت را صادر کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، این دستور در پی اقدام هماهنگ برخی سایت‌های اینترنتی بدون هویت مشخص علیه دولت و انتشار شایعات و اخبار مختلف بدون منبع از سوی این سایت‌ها ـ که موجب گلایه شدید احمدی‌نژاد شده ـ صادر گردیده است.
بنا بر این تصمیم، احتمالا با سایت‌های فاقد هویت مشخص ـ که هر از گاهی به نام‌های جدید در فضای اینترنت ظاهر شده و اقدام به انتشار اخبار می‌کنند ـ در صورت عدم فعالیت شفاف و رسمی، برخورد خواهد شد.
یکی از مراکز امنیتی کشور، پس از صدور این دستور، پیگیری فوری خود را برای شناسایی این سایت‌ها و بررسی عملکرد آنان، آغاز کرده است.
احمدی‌نژاد در جریان بررسی رأی اعتماد به صادق تسلطی، وزیر پیشنهادی نفت خود، به شدت از طرح شایعات علیه افراد مطرح‌شده علیه دولت، از سوی برخی سایت‌ها انتقاد کرده بود.
گفتنی است، در حال حاضر، نزدیک به 10 سایت مطرح غیررسمی در فضای اینترنت، فعالیت خبری می‌کنند که طی دو ماه گذشته، بیشتر آنها انتقادات شدیدی به عملکرد دولت احمدی‌نژاد مطرح کرده‌اند.

  • ۸۴/۰۹/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">