ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دستگیری یک هکر با ۲ ترابایت اطلاعات کاربران VPN

| چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۵:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

مقامات امنیتی کشور اوکراین هکری را که قصد فروش بیش از ۲ ترابایت اطلاعات شخصی کاربران فضای مجازی را داشت دستگیر کردند.
به گزارش آنا، سرویس‌های امنیتی اوکراین اعلام کردند سرشاخه گروه غیرمجاز Sanix را که به اطلاعات بیش از ۷۷۳ میلیون ایمیل دسترسی پیدا کرده بود، دستگیر کردند. این هکر همچنین ۲۱  میلیون گذرواژه موجود در سراسر فضای مجازی را دستکاری کرده و به همراه اطلاعات موجود در ایمیل‌ها قصد فروش آن‌ها را داشت.

مقامات اوکراینی تا کنون تنها ۸۷ گیگابایت از اطلاعات به سرقت رفته را بازیابی کرده و در تلاش هستند تا به سایر داده‌ها نیز دسترسی پیدا کنند. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این هکر بیشتر فعالیت خود را در آمریکای شمالی  و اتحادیه اروپا انجام داده و باعث ایجاد آشفتگی در شبکه‌های انتقال داده در این مناطق جهان شده است. اکنون بسیاری از شرکت‌های امنیتی و کاربران فضای مجازی نگران هستند که اگر مقام‌های اوکراینی نتوانند اطلاعات به سرقت رفته را بازیابی کنند چه سرنوشتی در انتظار میلیون‌ها سند و مدرک هویتی متعلق به کاربران خواهد بود؟

داده‌های به سرقت رفته شامل اطلاعاتی از گذر واژه‌های پست الکترونیکی، رمز کارت‌های بانکی، مدارک هویتی و نام و رمز عبور حساب‌های کاربری است. پلیس پس از بررسی محل سکونت این هکر تجهیزات پیشرفته‌ای برای نفوذ به حریم خصوصی کاربران را کشف کرد. برخی از اطلاعات افشا شده از پرونده این حمله سایبری بزرگ نشان می‌دهد سرشاخه گروه خرابکار Sanix با تعدادی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات VPN همکاری کرده و زمانی که کاربران از این برنامه‌ها به منظور اتصال به فضای وب استفاده می‌کردند در واقع اجازه دسترسی غیرمجاز به سرورهای Sanix را می‌دادند.

کارشناسان شرکت‌های امنیتی از کاربران فضای مجازی خواستند برای حفظ ایمنی حساب‌های کاربری در بازه‌های زمانی کوتاه مدت رمزعبور و شناسه کاربری خود را تغییر داده و برای ورود به محل‌هایی مانند حساب اینترنتی کارت بانکی خود از VPN استفاده نکنند. در چند سال اخیر تعداد حمله‌های سایبری به شدت افزایش یافته و این موضوع نشان می‌دهد شرکت‌های فناوری باید بیش از گذشته به مسائل امنیتی اهمیت دهند.

  • ۹۹/۰۲/۳۱

هکرها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">