ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دغدغه ای برای بلوتوث ها نیست

| چهارشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۸۷، ۰۳:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

معاون دادستان تهران معتقد است دغدغه ای برای پیشگیری از پخش بلوتوث های غیر اخلاقی و فیلمهای شخصی و خانوادگی و همچنین فرهنگ سازی جهت استفاده صحیح از تکنولوژی وجود ندارد.

بابک رزمساز در گفتگو با خبرنگار مهر، به روند پیشرفت تکنولوژی در جوامع اشاره کرد و افزود : این روند روز به روز در حال گسترش است و همراه با این روند تخلفات مرتبط با تکولوژی نیز به سرعت در حال افزایش است.

پخش بلوتوث های شخصی و فیلمها و عکسهای خانوادگی چند سالی است که جزء بیشترین موارد شکایت مردم قرار گرفته است و این موارد نیز اخیرا در پرونده های ورودی به محاکم نیز بسیار مشاهده می شود.

اخیرا برخی بازیگران سینما و تلویزیون از پخش بلوتوث های شخصی خود شکایت کرده اند و از رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی خواسته اند تا نسبت به رسیدگی به این امر اقدام کنند.

به گفته سرپرست ناحیه 16 دادسرای عمومی و انقلاب تهران صرف جرم تلقی کردن یک عمل مجرمانه و تعیین مجازات و حتی اجرا و اعمال آن نمی تواند کنترل کننده میزان جرایم در کشور باشد و باید برای پیشگیری از وقوع جرم به خصوص در ارتباط با پخش بلوتوث های غیر اخلاقی و انتشار عکسها و فیلمهای خانوادگی دغدغه ای وجود داشته باشد و برنامه ریزی دقیق و اصولی در راستای آن انجام شود.

رزمساز معتقد است باید دغدغه ای میان متولیان اجتماعی وجود داشته باشد تا افکار مردم را در جهت استفاده صحیح از تکنولوژی نظامند کرد که متاسفانه باید گفت چنین دغدغه ای امروز در میان مسئولان دیده نمی شود و یا کمرنگ است.

به گفته وی در ارتباط با بحث پیشگیری از چنین جرایمی شعار بسیار داده می شود اما راه حلی برای این موضوع اندیشیده نمی شود و این در حالی است که همگان از دستگاه قضایی انتظار دارند با برخورد و اعمال مجازات جلوی روند این تخلفات را بگیرد.

معاون دادستان تهران خاطرنشان کرد: منکر برخورد قاطع با متخلفان این امر نیستیم اما اعتقاد داریم توجه به امر پیشگیری و برنامه ریزی در این راستا بیش از برخورد حائز اهمیت است.

  • ۸۷/۰۸/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">