ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دفاع خسروی از استقلال رگولاتوری

| شنبه, ۳ بهمن ۱۳۸۸، ۰۱:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پیشین سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی ( رگولاتوری ) گفت: رگولاتوری با استقلال در تصمیم گیری و ایجاد اطمینان موجب جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی در عرصه مخابرات و ارتباطات می شود .

به گزارش ایرنا " محمود خسروی " در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان رگولاتوری گفت: جلب اعتماد تمام دست اندرکاران فضای ارتباطات شامل اپراتورهای فعال در زمینه خدمات ارتباطی و الکترونیکی ، مصرف کنندگان این خدمات و حاکمیت با تصمیمات مستقل یکی از مهمترین رسالت های سازمان های رگولاتوری است .

معاون پیشین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به جهش فناوری ارتباطات در دو دهه اخیر در سطح جهانی ، اظهار داشت : در این دو دهه بازارهای انحصاری مخابرات در دنیا از بین رفته و بخش خصوصی جای خود را باز کرده است ، سازمان های رگولاتوری ( تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ) نقش اصلی را در زمینه واگذاری امور به بخش خصوصی و تدوین مقررات برای فعالیت این بخش را داشتند .

خسروی با اشاره به تاریخچه فعالیت سازمان رگولاتوری در ایران گفت: اساسنامه رگولاتوری در سال 1384 به تصویب رسید ، در فروردین 1385 رگولاتوری در ایران فقط یک اساسنامه داشت ،در حالیکه دنیا تجربه 30 ساله در مورد سازمان های رگولاتوری داشت .

وی افزود: چهار سال پیش مدیران ارشد مخابرات استانها نیز از وجود سازمانی به نام تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در کشور ،بی اطلاع بودند ، ولی اکنون از روستاها نیز با سازمان مکاتبه می کنند و مشکلات خود را از طریق این سازمان حل می کنند.

وی افزود: یکی از وظایف مهم رگولاتوری ، علاوه بر تنظیم مقررات ، ایجاد رقابت و دفاع از حقوق مشتری و مصرف کننده خدمات ارتباطی و الکترونیکی درحوزه مخابرات است .

رئیس پیشین سازمان رگولاتوری سپس به تشریح اقدامات انجام شده در دوران تصدی خود پرداخت و گفت: یکی از کارهای حرفه ای انجام شده در رگولاتوری تدوین چارچوب وایمکس و برگزاری مزایده وایمکس بود .

خسروی ، ایجاد بانک اطلاعات ، به روز کردن جدول ملی فرکانس و مدل انتشار امواج ، حضور موثر در کنفرانس های بین المللی ، ایجاد صورتحساب حق استفاده از فرکانس را از مهمترین کارهای انجام شده در سازمان رگولاتوری در دوران تصدی خود عنوان کرد.

وی افزود: امروزه ایران به یکی از کشورهای سازنده جهت یاب طیف در دنیا تبدیل شده که این فناوری امسال در جشنواره خوارزمی معرفی می شود .

وی با اشاره به اینکه ،سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکنون بیش از 150 مصوبه داشته است ، افزود: تدوین و تنظیم چارچوب پروانه اپراتور های اول بدون استفاده از مشاوران داخلی و خارجی ، دوم و سوم ، ساماندهی مجوزهای قبلی ، حل و فصل اختلافات بین اپراتورها ، ساماندهی واردات بی سیم از دیگر کارهای انجام شده در سازمان رگولاتوری در سالهای اخیر است .

وی در مورد انتصاب " محمد کرم پور " بعنوان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوی ، گفت: آقای کرم پور از مدیران با سابقه وزارت ارتباطات و از اعضای موثر کمیسیون تنظمیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستند که از نزدیک با جریان کار در رگولاتوری آشنا یی دارند و حضور ایشان آینده خوبی را برای سازمان نوید می دهد .

خسروی که بارها از سوی جمعیت انبوه حاضر در سالن اجتماعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد تشویق قرار گرفت ،گفت: روابط عاطفی که با مجموعه همکاران خود در سازمان رگولاتوری داشتم ، خداحافظی را برای من سخت و آزار دهنده کرده و گرنه بقیه مسایل مانند پست و غیره مهم نیست .

بنا به گفته رضا تقی پور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که از سخنرانان این مراسم بود ، بیش از 70 درصد حاضران در سالن را نمایندگان بخش خصوصی تشکیل می دادند که نشانگر رابطه و تعامل مثبت بین این سازمان و بخش خصوصی بود.

گفتنی است که خسروی از سوی وزیر ارتباطات به عنوان عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت منصوب شده است .

  • ۸۸/۱۱/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">