ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دفع حملات سایبری به صنعت نفت کشور

| شنبه, ۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۰۳:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت: دشمن می‌خواست با تهدیدهای جدی از جمله با تهدیدهای سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، نفوذی و انواع مختلف تهدیدها کشور را با مخاطره روبرو کند اما ناکام ماند.

به گزارش وزارت نفت، وحیدرضا زیدی‌فرد معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، در روز پایانی دومین نشست هم‌اندیشی مدیران شرکت‌های پالایش گاز کشور که به میزبانی شرکت پالایش گاز سرخون و قشم به مدت دو روز در بندرعباس در حال برگزاری است، با تأکید بر لزوم تجدیدنظر در انجام تعمیرات اساسی و تأکید وزیر نفت در این زمینه، گفت: فعال شدن شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه مباحث نرم‌افزاری در این حوزه ضرورت دارد تا بتوانیم تصمیم‌های جدی در این بحث در صنعت نفت بگیریم.

وی با اشاره به حمایت از ساخت داخل در کشور، افزود: شرکت ملی گاز ایران یکی از با افتخارترین شرکت‌های کشور در بحث ساخت داخل است. معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری تصریح کرد: بومی‌سازی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال شده و به‌ویژه در صنعت گاز و مجتمع گاز پارس جنوبی به خوبی پیش رفته است. 

زیدی‌فرد تأکید کرد: واقعیت این است که تحریم بوده، هست و احتمال زیاد خواهد بود و این طور نیست که فکر کنیم گشایش‌های زیادی پیش می‌آید و درهای کشور به روی شرکت‌های خارجی باز می‌شود؛ مگر اینکه به جایی برسیم که خیالمان راحت باشد با هر تحریمی هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. وی با اشاره به بازدید اخیر خود از پالایشگاه نفت بندرعباس و شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس، گفت: در این شرکت‌ها به رکورد بالای ۹۰ درصد در تأمین قطعات مصرفی از بازار داخلی رسیدیم که افتخاری برای کشور است. 

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری بر تداوم حمایت از شرکت‌های داخلی تأکید و اظهار کرد: اکنون صنعت نفت در بحث ساخت داخل جز برترین‌هاست و این افتخار است. زیدی‌فرد در ادامه با اشاره به مباحث پدافند غیر عامل، هدف از حمله سایبری به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در سال ۱۴۰۰ را با هدف به بحران کشاندن کشور اعلام کرد و گفت: در این دو سال دشمن سعی کرده با تهدیدهای جدی از جمله با تهدیدهای سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، نفوذی و انواع مختلف تهدیدها کشور را با مخاطره روبرو کند، اما با هوشیاری کارکنان صنعت نفت این تلاش‌ها ناکام مانده است. 

وی با بیان اینکه دشمن به‌طور مستمر در حال تلاش برای نفوذ در صنعت نفت است، یادآور شد: هر اختلال در صنعت نفت، کل کشور را دچار بحران می‌کند و بنابراین ضرورت هوشیاری کارکنان را بیش از همیشه می‌طلبد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">