ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دلایل بی رونقی بازار IT تشریح شد

| سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۸۶، ۰۲:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

مجمع عمومی عادی سال 86 سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران روز گذشته با حضور رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی و مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات برگزار شد.

به گزارش (ایسنا)، ‌امیرحسین سعیدی نائینی - رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور - در این جلسه با بیان این که این مجمع به عنوان بالاترین و مهمترین نشستی که برای سازمان تصمیم‌گیری می‌کند، سالی یک بار برگزار می‌شود و در آن گزارش عملکرد خود را ارائه می‌دهد، گفت: سازمان نظام صنفی رایانه‌یی پس از تلاش بسیار با پشتوانه‌ی قانونی محکم تشکیل شد و اولویت‌هایی برای خود مطرح کرد که در تثبیت موقعیت خود با تهدیدها و فرصت‌هایی مواجه بود که خوشبختانه تهدیدها را پشت سرگذاشته و در آینده با فرصت رو‌به‌رو هستیم.

وی تصریح کرد: سازمان موظف است اهداف خود را با اهداف صنف و منافع ملی پیش بگیرد پس باید در جهت مبارزه با فساد و ثروت‌های سرشاری که از این راه به دست می‌آید شفاف‌سازی کند.

او خاطرنشان کرد: مورد دومی که باعث بی‌رونق بازار شد، بخشنامه‌هایی بود که بعضا کارشناسی نبودند؛ به عنوان نمونه این که هرگونه خریدی در این حوزه از سوی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات باشد از آن جمله بود و این بخشنامه تقریبا تعطیل شد اما می‌توانست آثار تخریبی زیادی داشته باشد.

سعیدی ادامه داد: البته بخشنامه‌ها و طرح‌های دیگری نیز مطرح شد که بیشتر جنبه‌ی عملی پیدا نکرد مانند اینترنت ملی که وقت و انرژی زیادی صرف آن شد اما به نتیجه نرسیده است و یا مباحث دیگری که مطرح شد و به سرانجامی نرسید که این عوامل و فعالیت‌های دیگری که انشقاق و تفرقه را موجب شد از عواملی بود که باعث شد آن طور که باید و شاید نتوانستیم اقتصاد پررونقی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: یک سال دیگر از عمر هیات مدیره باقی مانده و باید به دنبال فرصت‌ها باشیم و به نظر می‌آید فرصت‌هایی نیز پیش رو داشته باشیم که بزرگ‌ترین آن‌ها اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای خصوصی‌سازی و اجرای سیاست اصل 44 قانون اساسی و استفاده از تجربه مدیران ارشد است.رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور همچنین تبدیل شرکت فن‌آوری اطلاعات را به سازمان فن‌آوری اطلاعات فرصتی دیگر بر شمرد که باید به آن توجه شود.

به گفته‌ی او طرح جامع نظام مالیاتی از پروژه‌های مهمی است که چندین سال است مطرح شده اما هنوز به نتیجه‌ نرسیده است. بنابراین باید در فرصت باقی مانده گام‌های موثرتری برداشت و سنجیده‌تر حرکت کرد.

در ادامه‌ی این مجمع سهیل مظلوم - نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی - به ارائه‌ی گزارش فعالیت نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران پرداخت.

همچنین رحمتی - عضو هیات مدیره سازمان - با ارایه‌ی برنامه‌ی سال 87 سازمان گفت: با توجه به مشخص بودن عملکرد سازمان نظام صنفی رایانه‌یی در سال 86 براساس سرفصل‌های هشتگانه‌ی برنامه‌ی مصوب مجمع سال 85 از یک سو و جامع بودن این برنامه و امکان سنجش عملکرد سازمان در بخش‌های مختلف آن از سوی دیگر، برنامه‌ی سال 87 سازمان نیز در همان قالب کلی ارائه می‌شود تا ضمن پوشش ضعف‌های عملکرد در سال گذشته، در سایر بندها نیز اقدامات تکمیلی در سال جاری به عمل آید.

وی، شفاف‌سازی فعالیت‌های دولت در حوزه‌ی ICT، تقویت کمی و کیفی تقاضا در بازار، تقویت بنیه‌ی اعضای سازمان، اصلاح مقررات و شرایط حاکم بر بازار را از محورهای فعالیت سازمان در سال 87 برشمرد و گفت: افزایش توان سازمان، مسائل رفاهی، اطلاع‌رسانی و حفظ و ارتقاء جایگاه صنف از دیگر محورهای مهم محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا در این مجمع انتخابات بازرس نیز انجام و شمس احمدی به عنوان بازرس سازمان انتخاب شد.

  • ۸۶/۰۹/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">