ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بر اساس بخشنامه تاریخ چهارم دی ماه 1401 که به امضای سردار حسن مومنی ر ئیس پلیس راه راهور فراجا رسیده است، مقرر شده پایگاه های پلیس راه کشور از تردد خودروهای پلاک شخصی حامل مسافر، جلوگیری کنند.

گرچه پلیس راهور اعلام کرده است جابجایی مسافر بین شهری از سوی تاکسی‌ های اینترنتی از جمله اسنپ ، تپسی و ماکسیم ممنوع است اما برخی رانندگان سواری کرایه بین شهری که از نظر قانونی تنها خودروهای سواری هستند که می توانند مسافران بین شهری را جابجا کنند، از ادامه فعالیت تاکسی های اینترنتی در این حوزه خبر می دهند.

به گزارش تین نیوز ،  بر اساس بخشنامه تاریخ چهارم دی ماه 1401 که به امضای سردار حسن مومنی ر ئیس پلیس راه راهور فراجا رسیده است، مقرر شده پایگاه های پلیس راه کشور از تردد خودروهای پلاک شخصی حامل مسافر، جلوگیری کنند.

در این بخشنامه عنوان شده که فعالیت به عنوان راننده در جاده‌ های کشور نیازمند طی مراحل قانونی و گرفتن برخی مجوزها است که برخی از این مجوزها را هیچ یک از رانندگان تاکسی‌ های اینترنتی ندارند.

این بخشنامه همچنین تاکید می کند براساس قوانین و مقررات، هر خودرویی که قصد حمل مسافر در جاده‌ ها را دارد باید تحت نظارت سازمان راهداری و پلیس باشد.

براساس ماده ۲۰۳ آئین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد این خودروها برای جابجایی مسافر در بیرون شهر ممنوع است و خودرو‌های پلاک شخصی حق جابجایی مسافر در مسیرهای بین شهری را ندارند‌.

به گزارش تین نیوز ، با وجود گذشت بیش از یک هفته از ابلاغ این بخشنامه، اما رانندگان سواری کرایه از ادامه روند حمل و نقل مسافر بین شهری توسط تاکسی های اینترنتی خبر می دهند.

شماری از رانندگان در تماس با خبرنگار ما عنوان کردند؛ با وجود تاکید سردار حسن مومنی بر موضوع ممنوعیت جابجایی مسافر توسط تاکسی های اینترنتی ، این تاکسی ها در کنار مسافربرهای شخصی همچنان نسبت به انجام این کار اقدام می کنند.

همچنین در شبکه های اجتماعی تصاویری از سوی رانندگان سواری کرایه منتشر شده است که نشان می دهد همچنان گزینه جابجایی مسافر برای مسیرهای بین شهری در اسنپ فعال است و در صورت ارایه درخواست به این شرکت، درخواست مورد نظر مورد قبول واقع می شود.

به گزارش تین نیوز، این اتفاق در حالی رخ می دهد که رانندگان سواری کرایه کشور مطابق قانون مجبور به دریافت مدارکی از قبیل کارت سلامت رانندگی ، کارت هوشمند رانندگی ،  کارت هوشمند ناوگان ، دفترچه ثبت ساعت رانندگی و برگه معاینه فنی هستند که همه این مدارک در پاسگاه های پلیس راه مستقر در جاده ها کنترل می شود.

همچنین این رانندگان برای دریافت هر یک از این مدارک هزینه هایی پرداخت می کنند که یکی از دلالیل ارزان تر بودن کرایه های تاکسی های اینترنتی نسبت به سواری های کرایه بین شهری نیز عدم پرداخت همین هزینه هاست.

پلیس راه کشور همچنین در مقابل تخلفات احتمالی رانندگان سواری کرایه بین شهری، جریمه های سنگینی برای آنان درنظر می گیرد که توقیف دفترچه ثبت ساعت رانندگان به مدت 45 روز و خانه نشینی این رانندگان، یکی از این جریمه هاست در صورتی که چنین نظارتی بر تاکسی های اینترنتی و مسافربری های شخصی وجود ندارد.

انجام سفر بین شهری توسط اسنپ 2 درخواست اسنپ

 

انجام سفر بین شهری توسط اسنپ 1 درخواست اسنپ

بخشنامه پلیس در مورد فعالیت بین شهری اسنپ بخشنامه پلیس راه در ممنوعیت مسافربری تاکسی های شخصی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">