ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دوران طلایی اپل سپری شده است

| چهارشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۵، ۰۳:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

پیتر تیل (Peter Thiel)، یکی از میلیاردرهای سیلیکون ولی معتقد است شرکت اپل دوران طلایی خود را پشت سر گذاشته است و آینده خوبی نخواهد داشت.
BusinessInsider- پیتر تیل، کارآفرین آمریکایی، سرمایه گذار، مدیر و منتقد اجتماعی است. تیل به همراه دو نفر از دوستان خود که یکی از آنها ایلان ماسک بود، شرکت پی پال را تأسیس کرد و تیل به عنوان مدیرعامل آن شروع به کار کرد. او از نخستین سرمایه گذاران خارجی فیس بوک بود که در سال ۲۰۰۴ با مبلغ ۵۰۰ هزار دلار توانست 10/2 درصد از سهام این شرکت را از آن خود کند و به عنوان عضوی از هیات مدیره این شرکت فعالیت کند. به وی لقب «رییس مافیای پی پال» داده اند. وی اخیرا در یک جلسه خبری پرسش و پاسخ که به طور سالانه توسط روزنامه نیوویورک تایمز برگزار می شود، شرکت داشت و درباره مسایل مختلفی ازجمله شرکت اپل صحبت کرد.
زمانی که از او پرسیده شد آیا یکه تازی شرکت اپل به پایان رسیده است، گفت: به نظر من بله! همه ما می دانیم که یک دستگاه گوشی هوشمند چه می کند و چه شکلی است. با اینکه این موضوع تقصیر تیم کوک، مدیر عامل اپل نیست، اما در تولید این گوشی ها دیگر نوآوری های چشمگیری به چشم نمی خورد.  تیل حدس می زند که اپل زیادی به گوشی های آیفون خود متکی شده است که البته این کار تا حدودی منطقی است؛ زیرا بیش از 60 درصد درآمد این شرکت در دو سال گذشته از مدل های مختلف این گوشی بوده است.

وی این نظریه را با دادن آماری ثابت کرد. بر اساس این آمار، سود سالانه اپل در سال 2016 برای نخستین بار در 14 سال اخیر با افت همراه بود که دلیل آن کاهش فروش آیفون در سراسر جهان است.  با وجود این پیش بینی های غم انگیز، تیم کوک، مدیرعامل اپل، هنوز آنقدر پول ذخیره دارد که بدون شک به خوبی از آنها استفاده خواهد کرد. سال 2017 همچنین اپل قصد ایجاد تحولی در شرکت خود دارد و می خواهد برنامه خاصی را برای عرضه محصولات خود اجرا کند. این در حالی است که این شرکت امسال تولد 10 سالگی آیفون را جشن خواهد گرفت که نخستین بار توسط استیو جابز معرفی شده بود.  شایعات حاکی از آن است که اپل سال جاری میلادی گوشی های هوشمند متفاوتی معرفی خواهد کرد که حداقل یکی از آنها مجهز به صفحه نمایش دو لبه OLED خواهد بود.

علاوه بر این نوآوری جدید، قرار است در نسل بعدی آیفون ها از قابلیت هایی مانند شارژ بی سیم و مواردی از این دست استفاده شود. گفتنی است که در این جلسه پرسش و پاسخ فقط درباره اپل سوال نشده است؛ بلکه سوالاتی نیز درباره گوگل و فیس بوک شده است و تیل به آنها پاسخ داده است. تیل در این پرسش ها ادعا کرده است که گوگل در دوران ریاست جمهوری اوباما حتی بیشتر از اکسون، شرکت نفتی آمریکایی در زمان بوش قدرتمند شده است.

این سرمایه گذار میلیاردر حقایق جالبی را درباره مارک زوکربرگ، مدیرعامل شرکت فیس بوک گفت و تکذیب کرد که فیس بوک بتواند برخلاف سیاستگذاری های خودش، یک شرکت رسانه ای باشد. زمانی که از وی سوال شد که آیا رسانه می تواند به فیس بوک اعتماد کند، گفت: بله. البته به نظر می رسد که عده ای برای آینده این شرکت، تئوری های مضحک گمراه کننده ای را در سر می پرورانند. منبع:فناوران

  • ۹۵/۱۰/۲۹

اپل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">