ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دوربین‌های پلیس و ثبت جریمه‌های جدید

| سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۰۵:۰۵ ق.ظ | ۰ نظر

رئیس مرکز فناوری اطلاعات پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: ثبت تخلفات رانندگی با دوربین های پلیس از جمله نبستن کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن در قالب طرحی آزمایشی در یکی از استان های کشور در حال اجراست که این طرح در صورت اجرای موفق در تمام شهرها اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، ادریس جعفری در پاسخ به این سوال که چه مدت زمان نیاز است تا موفقیت اجرای طرح به اثبات برسد، به ایرنا گفت: اکنون حدود سه ماه از اجرای این طرح می گذرد و حداقل دو ماه دیگر نیاز است تا اجرای این طرح در صورت نبود مشکل در زمینه های سخت افزاری و نرم افزاری، سراسری شود.
این مقام مسئول انتظامی اظهار کرد:این طرح در فاز اول در شهرها و در فاز دوم در جاده های درون و برون شهری اجرا خواهد شد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات پلیس راهور افزود: سیستم ثبت تخلفات مورد اشاره در دوربین تعدادی از خودروهای پلیس شهر مورد نظر که این طرح به صورت آزمایشی در آن در حال اجراست، نصب شده است.
جعفری با اشاره به اینکه دوربین های ثبت تخلفات پلیس راهور دو دسته است، خاطرنشان کرد: یک مورد دوربین های نظارتی معابر و ترافیک و مورد دیگر دوربین های هوشمند ثبت تخلفات رانندگی است. سیستم ثبت تخلفات نبستن کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن در دوربین های نظارتی پلیس نصب می شود و اکنون نیز این سیستم در دوربین های نظارتی شهر آزمایشی نصب شده است.
 وی اضافه کرد: هم اکنون دوربین های نظارتی پلیس که روی خودروی پلیس نصب شده است، توقف دوبل و همچنین خودروهای پارک شده زیر تابلوی ایستادن ممنوع را رصد می کند که در صورت اجرای طرح جدید، تخلفات دیگر از جمله خوردن و آشامیدن، نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه را نیز رصد خواهد کرد.
 جعفری با بیان اینکه تخلفات جاده ای و شهری در سامانه هوشمند ثبت تخلفات رصد می شود، افزود: دوربین های هوشمند، تخلفاتی از جمله سرعت، محاسبه میانگین سرعت، فاصله طولی، عبور از چراغ قرمز، عبور از طرح ترافیک و عبور از خط اضطرار در تونل را ثبت می کند.

  • ۹۶/۰۴/۲۰

پلیس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">