ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دولت آینده باید پیگیر تعهدات اجلاس wsis باشد

| شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۸۴، ۰۴:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

یکی از اولویت های رییس جمهور آینده پیگیری مواردی که در برنامه عمل و بیانیه اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعات (wsis)، کشورهامتعهد به انجام آن شده اند، است.

«ایمان بیک»، روزنامه نگار حوزه فناوری اطلاعات با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شهر، گفت: اگر کشورها به این تعهدات خود عمل نکنند حقوق شهروندان خود را پایمال کرده اند.

وی اظهار داشت: از دیگر اقداماتی که رییس جمهور و دولت آینده باید به آن توجه کند مشخص کردن متولی توسعه ict است تا یک سازمان یا نهاد متولی ‌IT ، زمام امور این حوزه را در دست بگیرد.

به گفته وی به این ترتیب با قدرت اجرایی مشخص، این سازمان برنامه هایی را تدوین می کند که ضمانت اجرایی داشته باشد.

این روزنامه نگار ادامه داد: یکی از حقوق شهروندان دسترسی آسان به اطلاعات و نظام های ارتباطی است که در دولت آینده برای آن باید فکر جدی کرد.

بیک افزود: نخستین قدم ها در خصوصی سازی ارتباطات در دولت فعلی انجام شد که در زمینه قالب اپراتورهای دوم و سوم مجوزهایی اعطا شد.

وی تصریح کرد: خصوصی سازی ارتباطات درسراسر دنیا انجام و تجربه شده و موفقیت آمیز نیز بوده است.

وی با اشاره به این که خصوصی سازی در حوزه ارتباطات باید در دولت بعدی جدی تر پیگیری شود گفت: در دولت بعدی باید به تامین فضای آزاد اطلاع رسانی و گردش آزاد اطلاعات توجه شود.

  • ۸۴/۰۳/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">