ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دولت در ابلاغ تعرفه واردات گوشی تعجیل کند

| يكشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۸۷، ۱۲:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی تصویری و گوشی تلفن همراه گفت: دولت هر چه سریعتر در ابلاغ تعرفه 10درصدی گوشی تلفن همراه اقدام کند .

"ابراهیم درستی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از حدود دو ماه از اعلام تصویب تعرفه 10درصدی گوشی تلفن همراه می گذرد ولی هنوز تعرفه یاد شده ، ابلاغ نشده است .

درستی گفت: این در حالی است که در زمان حاضر شرکت های وارد کننده گوشی تلفن همراه با تعرفه 25 درصدی ، گوشی وارد می کنند.

وی گفت: با تعویق تعرفه 10 درصدی ،بازار گوشی های تلفن رو به انحصار رفته و کسانی که انحصار گوشی ها را در دست دارند قیمت ها را به نفع خودشان ، تغییر می دهند.

وی اظهارداشت: اکنون گوشی های همراه بالای دو میلیون و 500 هزار ریالی بیشتر از گوشی های دیگر قاچاق می شوند و از سوی دیگر نیز کنترل حدود هشت هزار کیلومتر مرز آبی و خاکی سخت بوده ، بنابراین قاچاق گوشی ها نیز راحت تر انجام می شود.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی - تصویری و گوشی تلفن همراه افزود: هر چند به نظر

می رسد تعرفه چهار درصدی گوشی تلفن همراه مناسب تر است ولی بهر حال ابلاغ تعرفه 10 درصدی، شرایط فعلی بازار که تعرفه 25 درصدی بر آن حاکم است را بهتر می کند.

وی گفت: با کاهش تعرفه ها ، برای قاچاقچی های گوشی تلفن همراه دیگر سودی ندارد تا در فرایند قاچاق قرار گرفته و گوشی قاچاق را وارد کشور کنند.

درستی گفت: وضعیت گوشی های تلفن همراه در شرایط فعلی جامعه به گونه ای است که جزو سبد خانوار قرار گرفته و باید برای تعرفه آن نیز تدابیر لازم را اندیشید.

وی در ادامه افزود: اگر قرار باشد تا پایان سال به 40 میلیون خط فعال برسیم باید حدود 13 میلیون گوشی تلفن در بازار موجود باشد و در صورتیکه تعرفه 10درصدی ابلاغ نشود برای جبران کمبود بازار ، میزان قاچاق گوشی نیز بیشتر خواهد شد.

برخی منابع خبری طی روزهای گذشته خبردادند که تعرفه مصوب واردات گوشی تلفن همراه که در ماده کمیسیون یک دولت از 25 به 10 درصد کاهش یافته بزودی از سوی دولت ابلاغ خواهد شد .

این در حالی است که از سوی دولت هنوز مصوبه یاد شده ابلاغ نشده و وارد کنندگان گوشی تلفن همراه را در بلاتکلیفی قرار داده است .

  • ۸۷/۰۳/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">