ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دولت در تعرفه‌ها دخالت نمی کند

| شنبه, ۶ بهمن ۱۳۸۶، ۰۱:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

به گفته‌ی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در صورت تصویب نهایی قانون مرتبط با خصوصی‌سازی توسط شورای نگهبان، دولت بعد از خصوصی‌سازی حق دخالتی مبنی بر بالا و یا پایین بودن تعرفه‌ها را نخواهد داشت.

صابر فیضی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این که پروانه‌ی شرکت مخابرات ایران بعد از ورود به بورس از نظر سهام و مالکیت تابع قانون بورس ایران خواهد بود اظهار کرد: بعد از خصوصی‌سازی مخابرات، قوانینی بر این موضوع حاکم می‌شود که بر سرمایه‌گذاری مخابرات تاثیرگذار خواهد بود؛ در این زمینه قانونی بر اساس اصل 44 قانون اساسی در مجلس به تصویب رسیده که اگر تایید نهایی خود را از شورای نگهبان دریافت کند، ابلاغ می‌شود و بر اساس آن دولت حق دخالت در تعرفه‌ها را نخواهد داشت.

وی افزود: در صورت تصویب نشدن نهایی این قانون، عملکرد اپراتور و بخش خصوصی مرتبط مانند وضعیت فعلی ایرانسل خواهد بود و بخش مربوطه تعرفه‌ی مورد نظر خود را اعمال می‌کند و رگولاتور نمی‌تواند در بالا و یا پایین بودن تعرفه دخالتی داشته باشد و یا تذکری در این زمینه به اپراتور مربوطه دهد.

فیضی ادامه داد: طبیعی است که در یک فضای رقابتی بالا بردن قیمت به نفع اپراتور مربوطه نخواهد بود و خود اپراتور قیمت خود را در بازار تعیین و اعمال می‌کند.

  • ۸۶/۱۱/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">